השר אוחנה במצפה כרמים: "נאבק עד טיפת דמנו הפוליטית האחרונה לבצע שינוי"

השר לביטחון פנים וחבר הכנסת הלוי סיירו במצפה כרמים, שבוע לאחר פסיקת בג"ץ שקבעה כי הישוב יפונה וקראו לרפורמות במערכת המשפט. הלוי הכריז כי "פסיקת בג"ץ חמורה ובלתי חוקית בעליל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/09/20 19:34 יב באלול התשפ

השר אוחנה במצפה כרמים: "נאבק עד טיפת דמנו הפוליטית האחרונה לבצע שינוי"
השר אוחנה וח"כ הלוי במצפה כרמים, צילום: ללא

השר לביטחון פנים אמיר אוחנה וחבר הכנסת עמית הלוי הגיעו היום (ג') לישוב מצפה כרמים אשר החלטת בג"ץ משבוע שעבר קבעה כי על המדינה לפנות אותו תוך שלוש שנים. השר אוחנה התבטא נגד ההחלטה ואמר כי "פסק הדין מדגים עד כמה אנחנו צריכים לשנות את מאזן הכוחות בדמוקרטיה הישראלית, בין הגורמים הנבחרים ע"י הציבור, ובין הגורמים שאינם נבחרים על ידי הציבור ושלוקחים על עצמם את הבכורה לקבל את ההחלטות הכי חשובות במדינת ישראל. בקונסטלציה הפוליטית הנוכחית אנחנו לא צופים שיהיו שינויים גדולים, אבל נאבק עד טיפת דמנו הפוליטית האחרונה לבצע שינוי". 

ח"כ עמית הלוי הצטרף לשר לביטחון פנים והכריז כי "מדינת ישראל היום היא מצפה כרמים אחד גדול. פסיקת בג"ץ היא בלתי חוקית בעליל שדגל שחור מתנוסס מעליה. ישראל צריכה לחזור לגבולות 92', לפני ההשתלטות של הרשות השופטת על הרשויות האחרות,  אעמוד כחומה בצורה מול כוחות הכיבוש".

אוחנה והלוי. "פסיקת בג"ץ היא בלתי חוקית בעליל"

אוחנה והלוי. "פסיקת בג"ץ היא בלתי חוקית בעליל"צילום: ללא

הלוי הבהיר כי "אנחנו כאן כדי ששום אבן לא תזוז ממקומה ובית המשפט יחזור למקומו הראוי. מצפה כרמים צריכה להישאר במקום, זה נכון משפטית, זה נכון דמוקרטית , זה נכון ביטחונית" והשר אוחנה הוסיף "אתה יודע מה יותר חשוב? זה נכון מוסרית".