מטח רקטות מעזה, צה"ל תקף ברצועה

שש רקטות נורו מרצועת עזה לעבר ישראל לפנות בוקר, ונפלו בשטחים פתוחים. צה"ל תקף בלילה ברצועה בתגובה לשיגור הבלונים, ולאחר הירי תקפו מטוסי צה"ל בשנית יעדים של חמאס

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/08/20 08:08 ח באלול התשפ

מטח רקטות מעזה, צה"ל תקף ברצועה
תקיפה ברצועה. ארכיון, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

המצב בדרום מחריף. אחרי מספר שבועות של שיגור בלוני תבערה מרצועת עזה לעבר דרום הארץ, ומספר שיגורי רקטות בודדים, שוגר לפנות בוקר (ו') מטח של שש רקטות משטחי רצועת עזה לעבר יישובי העוטף. כל הרקטות התפוצצו בשטחים פתוחים.

החמאס במסר מאיים לישראל: "הימים הבאים יהיו חמים"

בהמשך הבוקר תקפו מטוסי קרב וכלי טיס של צה״ל יעדי טרור של חמאס ברצועה. מדובר בתקיפה השנייה היום, לאחר שכבר במהלך הלילה תקף צה"ל יעדי חמאס ברצועה, בתגובה לשיגורי הבלונים, כפי שקורה מדי לילה.

https://www.youtube.com/watch?v=A6PFZr_q7D0
(תקיפות צה"ל בעזה, בשבוע שעבר)

התקיפה הבוקר הייתה חריפה יותר, ובמהלכה הותקף אתר לייצור אמצעי לחימה של ארגון הטרור חמאס. מדובר צה"ל נמסר כי התקיפה בוצעה בתגובה לירי הרקטות משטח רצועת עזה לשטח ישראל לפנות בוקר.

מאז החריפו שיגורי הבלונים, הפסיקה ישראל את כניסת הדלקים לשטחי הרצועה. מאז שורר מחסור חמור בדלק ברצועת עזה, והתושבים זוכים למספר שעות בודדות של חשמל ביום. בנוסף, הטיל חמאס בימים האחרונים סגר כללי על הרצועה, בשל התפרצות מחודשת של נגיף הקורונה.

בימים האחרונים נכנס לרצועה המתווך הקטארי, והוא מנסה לגשר ולהביא לרגיעה בין הצדדים. בישראל אמרו בתחילת השבוע כי ייתנו לו את ההזדמנות לנסות להביא לרגיעה, אך אם ייכשל, התגובה הצבאית תוחרף. המענק החודשי מקטאר לרצועת עזה צפוי לגדול החודש בצורה משמעותית.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן