מנכ"ל משרד הבריאות נגד פרויקטור הקורונה: "ההובלה המקצועית של החקירות האפידמיולוגיות תישאר אצלנו"

לאחר שגמזו העביר את קטיעת שרשראות ההדבקה לצה"ל, חזי לוי קבע כי "ההובלה המקצועית" של מערך החקירות האפידמיולוגיות "תישאר בידי אנשי המקצוע בבריאות הציבור, במטה ובלשכות". בהמשך הבהיר את דבריו: "אין שום מחלוקת כפי שמנסים לצייר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/07/20 14:48 ט באב התשפ

מנכ"ל משרד הבריאות נגד פרויקטור הקורונה: "ההובלה המקצועית של החקירות האפידמיולוגיות תישאר אצלנו"
צילום: פלאש 90

עימות אראשטון בין בכירי משרד הבריאות - לאחר שפרויקטור הקורונה רוני גמזו אמר כי הממונה מעתה על קטיעת שרשראות ההדבקה יהיה צה"ל, מנכ״ל משרד הבריאות, פרופ׳ חזי לוי,  הסביר, במכתב ששלח, לרופאים ולאחיות המחוזיים והנפתיים בלשכות הבריאות כי "ההובלה המקצועית", כדבריו, של מערך החקירות האפידמיולוגיות "תישאר בידי אנשי המקצוע בבריאות הציבור, במטה ובלשכות".

צילום: ללא

לאחר מכן מנכ"ל המשרד בעקבות הוציא הבהרה בה ברך את כניסת הצבא לפרוייקט הבדיקות וקטיעת רצף ההדבקה: "פרופ׳ חזי לוי, מברך את פרופ׳ לוי במכתבו הודה ובירך את צוותי רפואת בריאות הציבור במחוזות ובנפות על עבודתם הנאמנה והמסורה מאז תחילת אירועי הקורונה".

עוד הוסיף המנכ"ל: "אין שום מחלוקת כפי שמנסים לצייר בין מנכ״ל משרד הבריאות וממונה הקורונה (פרויקטור) פרופ׳ רוני גמזו שעובדים יחדיו בשילוב ידיים למען קידום המטרה: הפחתת התחלואה וקטיעת שרשראות ההדבקה."

מנכ״ל משרד הבריאות בדבריו הבהיר שהאחריות המקצועית וההנחיה לקביעת אורך ומטרות התחקורים והורדת מקדם ההדבקה (R) היינה עניין מקצועי ובריאותי ויקבע על ידי אנשי בריאות הציבור ואפידמיולוגיה בביצוע של הצבא: "הדבר יעשה כמובן יחד עם ממונה הקורונה פרופ׳ רוני גמזו וכל ניסיון לתקוע טריז בין הממונה להנהלת משרד הבריאות אינו קיים במציאות. מנכ"ל משרד הבריאות והממונה פועלים במשולב תחת ניהולו של שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין ".

חה"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) הגיבה למכתב ששיגר מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי: "זה לא לקח להם הרבה זמן כדי להתחיל להתקוטט על הסמכויות. כל בר דעת מבין שהגוף היחיד שמסוגל להתמודד עם המשימה הכל כך מורכבת הזו הוא הצבא ופיקוד העורף אבל במשרד הבריאות במקום להתעסק בקטיעת שרשראות ההדבקה מעדיפים לעסוק במלחמות אגו".