סגנו של נסראללה: לא נודיע מה נעשה בתגובה להרג פעיל הארגון בתקיפה בסוריה

סגן מנהיג ארגון חיזבאללה, נעים קאסם אמר בריאיון ל"אל-מיאדין" ואמר כי לא ייתן תשובה ספציפית לגבי התגובה להרג הפעיל בתקיפה בסוריה. "משוואת ההרתעה בין ישראל לחיזבאללה עדיין קיימת ואנחנו לא מעוניינים לשנות אותה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/07/20 20:52 ה באב התשפ

סגנו של נסראללה: לא נודיע מה נעשה בתגובה להרג פעיל הארגון בתקיפה בסוריה
לוחמי חיזבאללה, צילום: shutterstock

לאחר תקיפת ישראל בסוריה בה נהרג פעיל ארגון הטרור חיזבאללה, התראיין סגן מזכ"ל הארגון, נעים קאסם, התייחס בערוץ הלבנוני אל-מיאדין למתיחות הביטחונית עם ישראל. בראיון התייחס קסאם לתגובה של הארגון לתקיפות המיוחסות לצה"ל: "משוואת ההרתעה מול ישראל קיימת, ואנחנו לא מעוניינים לשנות אותה. התרגלנו כבר לאיומים של ישראל והם לא חדשים לנו, לא ניגרר אליהם".

לבדברי קסאם הארגון יישאר בשתיקה ולא ייספק לישראל מידע כיצד ומתי יגיבו על המתקפה: "החלטנו שלא נודיע מה נעשה. שבישראל יחשבו מה שהם רוצים - אין לנו תשובה וצריך להמתין לימים שלפנינו. בנוסף התייחס למסרים אותם מקבל חיזבאללה מצה"ל"יש לנו מסר מצה"ל דרך האו"ם. אנחנו לא חייבים לענות לו, ואנחנו לא נדבר על התוכן שלו. איומי ישראל לא משנים את עמדתנו - אלו איומים לא אפקטיביים". 

אמנם מנגד טען כי לא יפתחו במלחמה נגד ישראל: "לפי מה שאנחנו רואים ומה שקורה בשטח, אין סימנים למלחמה. מלחמה אינה עולה על הדעת כרגע מפני שישראל לא תעמוד בה. אם תפרוץ - נגיב בעוצמה גבוהה יותר מהמלחמה הקודמת, מפני שנערכנו ושיפרנו יכולות. לא נכון שנצא למלחמה על בסיס הצהרות כאלה או אחרות". 

מוקדם יותרביקר שר הביטחון בני גנץ, בפיקוד הצפון וקיים הערכת מצב, בהשתתפות הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי. מדברי השר גנץ בתום הערכת המצב: "הגעתי לבחון מקרוב את ההיערכות של צה"ל נוכח המתיחות. התרשמתי מאוד מעומק הניתוח, ומאופן ההיערכות של כוחות צה"ל שפועלים בכלל המרחב של פיקוד הצפון. אין למדינת ישראל אינטרסים בסוריה או בלבנון, להוציא אינטרסים ביטחוניים, ואנחנו נמשיך לעמוד על האינטרסים הביטחוניים שלנו שמקפלים בתוכם בעיקר את סוגיית אי ההתבססות האיראנית, אי העברת נשק מתקדם ומניעת התבססות כושר הדיוק בכל מקום במרחב, בין שהוא בסוריה ובין שהוא בלבנון.