פנייה לממשלת ישראל: פעלו להבאת עצמותיו של רבי נחמן לישראל

מכתב מרגש שוגר לראש הממשלה ובו בקשה לעלות את עצמותיו של רבי נחמן מברסלב לקבורה בישראל מכיוון שהרכבת האווירית היוצאת מדי שנה לקברו של הרב באוקראינה לא תצא בשל נגיף הקורונה

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/07/20 14:56 יז בתמוז התשפ

פנייה לממשלת ישראל: פעלו להבאת עצמותיו של רבי נחמן לישראל
קברו של רבי נחמן , צילום: ללא

שרון תל-צור (שלצר), חסיד ברסלב המוכר במשך שנים כאחד מתלמידיו הקרובים של הרב ישראל דב אודסר זצ"ל, פנה הבוקר (חמישי) אל ראש הממשלה והשרים בבקשה דחופה: דווקא בתקופה זו, על רקע מגיפת הקורונה, פעלו למילוי רצונו של רבי נחמן, בהבאת עצמותיו לקבורה בישראל. תל צור מייצג עמותה הנקראת "הוועד להבאת רבי נחמן לקבורה בישראל", הפועלת בעשור האחרון להעתיק את קברו של הצדיק החסידי מאומן שבאוקראינה לישראל.

הדחיפות כעת לפי דבריו של תל-צור היא מגיפת הקורונה, שלא תאפשר ככל הנראה את הרכבת האווירית היוצאת מדי שנה לקברו של רבי נחמן באומן לראש השנה. לדברי תל צור בשל סיבה זו, המעלה חשש בקרב רבים מחסידי ברסלב, מדובר בשעת כושר לייצר קונצנזוס להבאתו של רבי נחמן לקבורה בישראל. 

במכתב שנשלח למשרד החוץ, שר הדתות ומשרד ראש הממשלה, נכתב: "רבי נחמן מברסלב זכותו תגן עלינו היה, מנהיג, רועה את עמו, שחולל מהפך בקרב עם ישראל ותיקן נפשותיהם, עודד את רוחם, והביא מזור לנפשם. לכולי עלמא ידועה חיבתו ואהבתו הרבה של רבי נחמן לארץ ישראל".

במכתב מובאים ציטוטים מפיו של רבי נחמן, המעידים כי רצונו האמיתי היה להיקבר בארץ ישראל, וכי שהותו בקבילת ברסלב שבאומן היא זמנית בלבד. כך למשל נכתב בחיי מוהר"ן: "אָמַר: הַמָּקוֹם שֶׁלִּי הוּא רַק אֶרֶץ-יִשְׂרָאֵל מַה שֶּׁאֲנִי נוֹסֵעַ אֲנִי נוֹסֵעַ רַק לְאֶרֶץ-יִשְׂרָאֵל וּלְפִי שָׁעָה אֲנִי רוֹעֶה בִּבְּרֶסְלַב וְכַיּוֹצֵא" (חיי מוהר"ן נסיעתו לנאווריטש, לזאסלאב, לדובנא ולבראד קנו).

עורך דין בן גביר, המייצג את העמותה וחתום על המכתב, מציין במכתבו את המשמעות הרבה המוענקת ביהדות ובמשפט הישראלי למילוי רצון הנפטר, כפי שבאה לידי ביטוי גם בפסיקת בג"צ, לפיה "במרכז מעגל האינטרסים הראשון, ניתן לאתר הגנות המתמקדות ברצונו של הנפטר ביחס לעניינים שונים הנוגעים לפטירתו", וכן מסמכים מראשי ממשלות ואישי ציבור בכירים לשעבר בישראל, כגון יצחק רבין, שמעון פרס, אריאל שרון, אהוד אולמרט ועוד, שתמכו בהשבת רבי נחמן לארץ, ואף פעלו להגשמת הרעיון בפועל. 

בן גביר חותם את מכתבו: "מכובדיי, מדינת ישראל עשתה רבות כדי להעלות עצמות של מנהיגים וגדולי דור לישראל. כך לדוגמא הועלו עצמות זבוטינסקי ז"ל לארץ ולהבדיל, כך העלו עצמות של מר"ן  החיד"א מאטליה,הצדיק משטפנשט מרומניה והרב יצחק ביטון ממרוקו זכותם תגן עלינו! " 

על רקע כל זה מבקש תל-צור מממשלת ישראל, כאמור, באמצעות עורך דינו איתמר בן גביר, לפעול בהקדם אל מול הרשויות האוקראיניות להוצאת עצמותיו של רבי נחמן מאומן, ולהשיבם למקום קבורה המיועד להם בישראל, בהר ציון בירושלים.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן