"הציבור לא יודע אם ההחלטות שמתקבלות הן לטובתו, נתניהו חושב רק על עצמו"

ח"כ אורלי פרומן (יש עתיד-תל"ם) טוענת באולפן כיפה כי נתניהו נכשל בטיפול משבר הקורונה: "הוא פחד לחלוק עם בנט את כל המאבק בתקופה הקשה הזו" וקובעת כי מפלגת מפלגת תל"ם עדיין חיה ובועטת: "לא חושבת שיעלון עשה טעויות"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 07/07/20 18:53 טו בתמוז התשפ

"הציבור לא יודע אם ההחלטות שמתקבלות הן לטובתו, נתניהו חושב רק על עצמו"
ח"כ אורלי פרומן , צילום: כיפה

בצל התקנות החדשות סביב משבר הקורנה, חברת הכנסת אורלי פרומן (יש עתיד- תל"ם) טוענת באולפן כיפה כי נתניהו מקבל החלטות לפי טובתו האישית: "יומיים לפני המשפט שלו הוא סגר את בתי המשפט", ותוקפת את חבריה שערקו לקואליציה: "הם עשו מה שאסור לעשות בשם האחדות, הפיוס הלאומי וחירום - איפה הם בכל הדברים האלו?". 

המפלגה שלך - תל"ם התפרקה לגמרי, למה החלטת להישאר באופוזיציה? 

"קודם כל לא התפרקנו, תל"ם חיה, נושמת ובועטת. היא ישנה על המפה הפוליטית ואנחנו חלק מאוד משמעותי מסיעת יש עתיד-תל"ם. כשהחלטתי להיכנס לעולם הפוליטי בחרתי דרך ומנהיג בקפידה רבה. וברגע שבחרתי, כי ראיתי את בוגי כפוליטיקאי ישר, ערכי ושונה בנוף הפוליטי, אני נאמנה ואמינה. אני נאמנה למנהיג שלי ואמינה כלפי קהל הבוחרים שלי". 

יעלון עשה טעות שבגללה האנשים שלו לא נשארו איתו? 

"אני לא חושבת שיעלון עשה טעויות. אני חושבת שהאחרים עשו מה שאסור לעשות בשם האחדות, הפיוס הלאומי וחירום - איפה הם בכל הדברים האלו? הם לא בחירום ולא באחדות. השסע החברה הישראלית רק הלך והעמיק. קבינט הפיוס לא התכנס אפילו פעם אחת". 

ההתמודדות בקורונה היא כמו בהתמודדות במלחמה כך שראוי שהאופוזיציה תעמוד לצד הקואליציה, אבל אתם תוקפים אותה

"זה לא נכון, אנחנו עם הממשלה כשהם מעלים חוקים שמטיבים עם הציבור ומתנגדים כשיש חוקים לא טובים. משבר הקורונה איננו מנוהל, אילו היה מנוהל ולא מתנהל הוא היה מועבר למי אחראי במדינת ישראל על מצבי משבר כאלו, רח"ל - רשות החירום הלאומית במשרד הביטחון, ומשרד הבריאות היה נשאר בגוף המייעץ לגוף החירום. יש פה כישלון ניהולי של כל המהלך הזה, נתניהו ראה רק את עצמו ולא ראה את אזרחי מדינת ישראל, כי אחרת הוא היה מעביר סמכויות למשרד הביטחון ולא מפחד לחלוק עם בנט, שר הביטחון דאז, את כל המאבק בתקופה הקשה הזו. להפך, הוא היה רואה מלמעלה את כל המהלכים הכלכליים והבטיחותיים וההשלכות החברתיות והיינו מגיעים למצב אחר. תראי את המצב סביבנו, אנחנו באותו מזג אוויר ומדינה יחסית צעירה מבחינה דמוגרפית, אז אפשר היה להגיע לתוצאות אחרות. יש פה כשל מנהיגותי של ראש הממשלה ויש פה איבוד אמון הציבור בהנהגה שלנו. ב-19 לחודש משפט נתניהו שאמור להתחדש, יומיים לפני המשפט שלו הוא סגר את בתי המשפט".