תעלומה: 350 פילים מתו באופן מיסתורי באפריקה

תוך חודשיים בלבד נמצאו באפריקה מאות פילים שמתו מסיבה שטרם הצליחו לגלות אותה. אחד החשדות שעלו הוא כי מדובר בהרעלה, אך לאחר בדיקה נשלל החשד, גם הטענה לחיידק התוקף פילים באופן ספציפי נשללה

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/07/20 11:43 י בתמוז התשפ

תעלומה: 350 פילים מתו באופן מיסתורי באפריקה
צילום: shutterstock

מגפת מוות מזעזעת ומסתורית ארעה לאורך החודשיים האחרונים במדינת בוטסואנה שבאפריקה, בה התגלו באורח פתאומי גופות של כ-350 פילים. המוות המסתורי זעזע את המדינה  עוד באמצע חודש יוני נמצאו  169 גופות, אלא שמאז ועד היום המספר הגיע כבר ל-350. גורמים רשמיים מטעם המדינה החלו לחקור את סיבות המוות הפתאומיות, אך טרם נמצאה תשובה.

ההנחה הראשונית הייתה שמדובר באחת משתי התופעות: הראשונה -בה חשדו מיד היא הרעלה שנעשתה בידי אדם באזור חיי המחיה של הפילים בטבע. אלא לאחר בדיקה חוזרת ונשנית נשללה הטענה כי הפילים הורעלו. האפשרות השנייה היא כי תקף את אוכלוסיית הפילים חיידק ספציפי התוקף את מין הפילים בלבד, אך גם הנחה זו נשללה לאחר בדיקות המומחים. 

מדינת בוטסואנה נחשבת למדינה המשמרת בקפידה ואף מגדילה את אוכלוסיית הפילים בשטחה.  מספרם של הפילים במדינה עמד על כ-130 אלף, לעומת 80 אלף לפני כ-20 שנה.  על פי המומחים בוטסואנה היא ביתם של שליש מהפילים באפריקה, ו-10% מהם ממוקמים באזור שבו התגלתה התמותה. אך עדיין לא ידוע אם גורם התמותה הוא מהטבע או בידי אדם.