חמאס מאיים: "סיפוח הוא הכרזת מלחמה"

בנאום לרגל יום השנה לחטיפת גלעד שליט, אמר דובר הזרוע הצבעית של ארגון הטרור כי בארגון לא ישבו בחיבוק ידיים: "האויב עוד יתחרט על ההחלטה שלו. לא נשב בשקט על המהלך". ראש המוסד נועד עם עבדאללה מלך ירדן בנושא החלת הריבונות

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/06/20 16:37 ג בתמוז התשפ

חמאס מאיים: "סיפוח הוא הכרזת מלחמה"
צילום: פלאש 90. עבד רחים חטיב

דובר הזרוע הצבאית של ארגון הטרור חמאס, שלח היום (ה') מסר מאיים לממשלת ישראל במסגרת נאומו לרגל יום השנה לחטיפת גלעד שליט. "ההכרזה הישראלית על סיפוח היא הכרזת מלחמה על העם הפלסטיני. האויב עוד יתחרט על ההחלטה שלו. לא נשב בשקט על המהלך". 

בסיום דבריו התייחס אבו עוביידה לסוגיית חילופי השבויים ובתוכם מנהיגי חמאס הכלואים בישראל: "אנחנו חוזרים על ההתחייבות שלנו – השגת עסקה חדשה היא בראש סדר העדיפויות שלנו – לא נתפשר על שחרור המנהיגים שלנו".

עוד נודע היום כי ראש המוסד יוסי כהן הגיע לירדן ונועד עם המלך עבדאללה על החלת הריבונות. מעריכים כי הביקור של ראש המוסד בירדן הגיע על רקע הפרסומים כי שר הביטחון בני גנץ יסכים למהלך של החלת ריבונות רק אם מהלך כזה יתרחש בתיאום עם הקהילה הבין-לאומית ובתיאום עם ירדן ומצרים.

ובתוך כך, היועצת הבכירה של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, קיילין קונווי, הודיעה הבוקר כי טראמפ ייתן בקרוב הצהרה משמעותית בנוגע להחלת הריבונות: "יש שיחות שמתנהלות בשלב זה, כמובן שהנשיא יישא הצהרה, הוא דיבר על זה בעבר, ואני אשאיר לו לתת לכם הצהרה משמעותית".