מחקר חדש: הדחת את המים באסלה? יכול להיות שהפצת קורונה

מחקר חדש קובע כי נגיף הקורונה יכול להדביק גם דרך צרכים. שטיפת אסלה יכולה להביא לרסיסים שמגיעים עד לגובה של מטר וחצי, רסיסים אלו נמצאים באוויר עד לביקור של האדם הבא בתא השירותים 

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 19/06/20 10:02 כז בסיון התשפ

מחקר חדש: הדחת את המים באסלה? יכול להיות שהפצת קורונה
צילום: Moshe Shai/Flash90

מחקר חדש מלמד הדחת המים באסלה יכולה להפיץ רסיסי קורונה שעלולים לגרום להדבקת המבקר הבא בתא השירותים. המדענים שערכו את המחקר שפורסם השבוע בכתב העת Physics of Fluids, גילו כי שטיפת אסלה יכולה להביא לרסיסים שמגיעים עד לגובה של מטר וחצי. רסיסים אלו יכולים לשהות באוויר עד שהאדם הבא שייכנס לשירותים ויישאף אותם. 

הדמיה ממוחשבת של מנגנון שטיפת האסלה הראה שכאשר המים יורדים הם מייצרים "מערבולת" באסלה שנעה כלפי מעלה, והכוח הצנטריפוגלי דוחף החוצה כ-6,000 טיפות זעירות וחלקיקים.

המחקר החדש תומך בראיות כי נגיף הקורונה מידבק לא רק בהעברה טיפתית כמו רוק, אלא גם דרך צואה ובחלקיקי האוויר. יש לציין כי עד כה לא מצאו אם שירותים ציבוריים הם נקודה שכיחה להעברת הנגיף. המדענים במחקר מדגישים את הצורך לחשוב שוב על מהמרחבים המשותפים שאנו חולקים עם אנשים נוספים.

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן