השר פרץ על מפת הריבונות: "לא נקבל חתול בשק"

השר לענייני ירושלים השתתף בסיור בפסגות ובו הסביר על חשיבותם של אתרי המורשת: "באוסלו נטשו את אתרי המורשת, לא אתן שזה יקרה גם בעסקת המאה". לכיפה אמר כי הוא ידרוש לראות את המפות כשהן תהינה מוכנות, ובנוסף הוא דורש להפוך את המתיישבים לשותפים במשא ומתן

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 16/06/20 13:38 כד בסיון התשפ

השר פרץ על מפת הריבונות: "לא נקבל חתול בשק"
הרב רפי פרץ בפסגות, צילום: כיפה

על רקע ההתקדמות בתכנית המאה הגיע היום (ג׳) שר ירושלים ומורשת, הרב רפי פרץ לסיור יחד עם ראשי מועצת יש״ע, מנכ"ל המועצה יגאל דלמוני, ראש מועצת בנימין ישראל גנץ וראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן.  

ביקב פסגות אמר השר ״באוסלו היתה אטימות לאתרי מורשת, ואכן הסכם אוסלו לא שמר עליהם. 25 שנה של הפקרות והרס הביאו את אתרי המורשת למצב קשה ביותר. אנחנו כאן כדי לומר - הדבר הזה לא יחזור. יש לנו כבוד למורשת, ואני מקדם תכנית לאומית להצלתם, לשימורם ולפתיחתם לקהל. הדבר הזה צריך לאחד ימין ושמאל, כולם צריכים לפעול לשמירת האתרים שמבטאים 4,000 שנות היסטוריה יהודית, לאומית ועולמית. כבוד לדורות העבר- למען הדורות הבאים. באוסלו נטשו את אתרי המורשת, לא אתן שזה יקרה גם בעסקת המאה. אפעל שאתרי המורשת יסומנו במפות - זו הזהות שלנו ונשמור עליה".

השר הוסיף ואמר, "יש כאן הזדמנות היסטורית להחיל את הריבונות על חבלי מולדת, ואנחנו חייבים ללכת על זה בכל הכוח. עם זאת לא ניתן שתקום פה מדינה פלסטינית. צריך להילחם גם על הצירים ליישובים ועל כך שלא יהיו מובלעות".

בראיון לכיפה התייחס הרב פרץ לשמועה כי כבר קיימות מפות לקראת החלת הריבונות, ואמר: "לידיעתי עדיין אין מפות. אני רוצה לראות את המפות ולא יהיה לנו חתול בשק. המתיישבים צריכים להיות חלק אינטגרלי מהמשא ומתן הזה. חשוב להקשיב להם, הם מכירים כאן כל מקום וראש הממשלה מקשיב להם. חובה להפוך אותם לחלק מהתדיינות הזו".