רגע לפני פגישת נתניהו: תשובת בגין לאמריקאים לגבי חוק הגולן

"אינכם מפחידים אותנו עם העונשים שלכם". כך אמר ראש הממשלה המנוח מנחם בגין לשגריר האמריקני בישראל. בתנועת 'ישראל שלי' רוצים שנתניהו יבוא עם רוח דומה לבית הלבן

חדשות כיפה משה ויסטוך 15/02/17 18:52 יט בשבט התשעז

רגע לפני פגישת נתניהו: תשובת בגין לאמריקאים לגבי חוק הגולן
פלאש 90. קובי גדעון, צילום: פלאש 90. קובי גדעון

בדצמבר 1981 חוקקה הכנסת את 'חוק רמת הגולן'. על גינויי ארצות הברית אמר ראש הממשלה דאז מנחם בגין, כי לאמריקנים אין שום זכות להטיף לישראל מוסר. בתנועת 'ישראל שלי' שלפחות בנושא הזה, ישאב בנימין נתניהו השראה מבגין המנוח ובפגישה דונלד טראמפ הערב (ד'), יתחיל להוביל מהלכים משמעותיים.

"איזה מן ביטוי זה 'להעניש'?", שאל בגין את שגריר ארה"ב בישראל בתגובה לאיומי הממשל האמריקני בעקבות החלת החוק הישראלי ברמת הגולן, "האם אנחנו מדינת ואסאלים שלכם? האם אנחנו רפובליקת בננות? האם אנחנו ילדים בני 14, שאם אינם מתנהגים יפה נותנים להם פליק על האצבעות?".

ראש הממשלה לשעבר המשיך ואמר לשגריר האמריקני בתקיפות, "אינכם מפחידים אותנו עם העונשים שלכם. איננו נבהלים מאיומים". לגבי אי ההסכמה של הבית הלבן דאז לגבי החלת הריבונות ברמת הגולן, אמר בגין כי "עם ישראל התקיים 3,700 שנה ללא מזכר הבנה עם אמריקה וימשיך עוד 3,700 שנה בלי מזכר זה. נא להודיע לשר החוץ שחוק הגולן יישאר בתוקפו. אין כוח בעולם שיהיה בו כד לבטלו".

(צילום: צילום מסך מהפייסבוק)

יו"ר 'ישראל שלי' שרה העצני הכהן אומרת ל'כיפה' שהיא הייתה רוצה לראות בפגישה עם טראמפ נתניהו קצת אחר, "אני לא רוצה שראש הממשלה יהיה דומה למנחם בגין, אלא לבנימין נתניהו שכתב ספר מופת בשם 'מקום תחת השמש', בו הוא הציג חזון גדול עבור מדינת ישראל".

לדבריה, "את הדברים שאמר בגין הבאנו כדוגמא כיצד מנהיג צריך לעמוד מול אומות העולם. הייתי רוצה שנתניהו יחזור להיות נתניהו של לפני תקופת אובמה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן