'צהר': "מברכים את הרבנים הראשיים על עמידתם האיתנה"

בארגון הרבנים גיבו את הרבנות הראשית "על עמידתם האיתנה למען השבת בעניין ל"ג בעומר". לעומתם הגישה ח"כ נחמיאס ורבין עתירה לבג"ץ נגד החלטת משרד החינוך לדחות את חופשת החג ביממה

חדשות כיפה 08/05/17 17:07 יב באייר התשעז

'צהר': "מברכים את הרבנים הראשיים על עמידתם האיתנה"
הרב דוד סתיו, צילום: פלאש 90

בעיני רבים ארגון 'צהר' נחשב כמתחרה של רבנות הראשית, אך זה לא הפריע לו להוציא היום (שני) הודעת תמיכה בנושא דחיית מדורות ל"ג בעומר ממוצאי שבת הקרובה ליום ראשון.

"ארגון רבני צהר מברכים את הרבנים הראשיים על עמידתם האיתנה למען השבת בעניין ל"ג בעומר", נכתב בהודעה שפרסמו בארגון. ב-'צהר' התייחסו לדחיית חופשת ל"ג בעומר, שנדחתה ע"י משרד החינוך לאור פניית הרבנות הראשית וכן לקריאת הרבנים לדחות את הדלקת המדורות ביממה.

לדבריהם, "למרות הביקורת שנמתחה עליהם מכיוונים שונים בחרו הרבנים הראשיים בשמירה על קדושת השבת. רבני צהר קוראים לכלל הציבור בישראל ובייחוד לחניכי תנועות הנוער לדחות את הדלקת המדורות ליום ראשון בערב".

בנוסף לכך, קראו בארגון לציבור הרחב המגיע למירון לדחות את ההדלקה המסורתית ליום ראשון אחרי הצהריים, ובכך למנוע חילול שבת המוני, "כשם שההלכה ביטלה את מצוות תקיעת השופר בראש השנה וארבעת המינים בחג הסוכות מחשש לחילול שבת וכמו שמדינת ישראל בחרה לדחות את ימי הזיכרון והעצמאות כשיש חשש לחילול שבת, הגיע הזמן שהעולם היהודי בישראל יקבע את דחיית ל"ג בעומר שיוצא במוצאי שבת ככלל לעולם ועד".

נגד החלטת משרד החינוך על דחיית חופשת ל"ג בעומר, הוגשה היום עתירה לבג"ץ בהובלת ח"כ איילת נחמיאס ורבין מהמחנה הציוני ועותרים נוספים. במסגרת העתירה התבקש בית המשפט בין היתר להוציא צו ביניים, עד לקיום הדיון, להקפאת יישום ההחלטה.

לטענת העותרים נפלו פגמים בתהליך קבלת ההחלטה, "חבל שנדרשנו להגיש עתירה, כי אני מאמינה שזהו הכלי האחרון בו יש להשתמש", אומרת ח"כ נחמיאס ורבין, "אבל אחרי שנתיים של מאמץ מרוכז להשפיע על לוח החופשות, וחוסר תגובה מוחלט מצד משרד החינוך לא נותר לנו אלא לפנות לבג״צ".