יולדת? תזמיני אמבולנס!

אחרי שאב נאלץ ליילד את אשתו במחסום חיזמה, ממליץ ראש המועצה האזורית ליולדות סעו באמבולנס

חדשות כיפה אפרת רוט הלוי 31/05/00 00:00 כו באייר התשס

ראש המועצה האזורית מטה בנימין, אבי רואה, פנה בהנחיה יוצאת דופן לנשות בנימין הכורעות ללדת: "השתמשו באמבולנסים לצורך הגעה לבית החולים וותרו על השימוש ברכב הפרטי".

אזהרתו של אבי רואה הגיעה בעקבות לידה שאירעה במחסום חיזמה במוצאי שבת של פרשת ואתחנן. בעל צעיר נאלץ ליילד את אשתו, שניהם תושבי היישוב רימונים שבבנימין, בשל פקקי התנועה שנגרמים בעקבות המחסום. הבעל יילד את אשתו בסיוע מוקדנית מד"א ובעזרתם של השוטרים שהיו במקום.

בעקבות האירוע החריג שהסתיים בשלום, ונוכח העדר פתרון מצד מפקד מחוז ירושלים במשטרה ניצב אילן פרנקו, הנחה אבי רואה, את הנשים הכורעות ללדת שלא לנסוע אל בית החולים ברכבם הפרטי אלא באמבולנסים בלבד.

 

"אני לא יודע אם בפעם הבאה שתהיה בעז"ה אני אזמין אמבולנס" אומר אביעז הבעל הצעיר שיילד את אשתו. "אני חושב שכל מקרה לגופו-לפעמים יש צירים שלא בטוח שתתפתח מהם לידה. במקרה שלנו בכל מקרה לא היינו מגיעים לבית החולים מקסימום לפסגת זאב. זה נכון שסיכנתי את חיינו כי עקפתי דרך הנתיב הנגדי. בשעות הבוקר בפקקים למשל הייתי מזמין אמבולנס. אבל סך הכול החוויה שלנו לא הייתה מפחידה כי אשתי התמודדה עם הלידה כמו גדולה. קראנו לילדה מבשרת-יערה, בגלל שהיא הייתה כמו בשורה מאליהו הנביא בכניסה לירושלים".


סיפור משעשע או אסון?

"אירוע כזה יכול להיות סיפור משעשע לחברים אבל יכול גם להסתיים באסון" מספר לכיפה אבי רואה. "אני חושב שיותר נכון לפנות לתושבים ולומר שיהיה זה לא נכון להוביל פצועים ויולדות ברכב פרטי במצב כזה".

תושבי בנימין והשומרון מתמודדים מדי יום, בחודשים האחרונים, עם פקקי התנועה הבלתי נסבלים שגורם מחסום חיזמה. הפקקים משתרכים לאורך קילומטרים רבים ומשבשים לחלוטין את אורחות חייהם של הישראלים המתגוררים בישובי בנימין


"המציאות הזאת של פקקים במחסום היא מציאות יומיומית". מספר רואה, "אני מתריע בלי סוף על הסכנות הכרוכות בכך ולצערי המציאות הזאת נמשכת. המעבר הקיים לא מתאים למעבר כל כלי התחבורה ופתרון שהיה אמור להיות זמני הפך להיות קבוע. הפקקים הם אדירים, בין 25-50 דקות. אני מקווה שהדבר יעורר את תשומת ליבם של הגורמים כגון הצבא והמשטרה על מנת לתת פתרון קבע לבעיית המחסום."