הממשלה אישרה: חברי כנסת עובדי מדינה בכירים יגישו הצהרות הון

ועדת שרים לחקיקה אישרה את הצעת החוק שתחייב חברי כנסת, שופטים ובכירים בשירות המדינה להגיש הצהרת הון לרשויות. ח"כ סמוטריץ': "כשליחי ציבור עלינו לעשות כל שביכולתנו לחזק את אמון הציבור"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 02/11/15 12:31 כ בחשון התשעו

הממשלה אישרה: חברי כנסת עובדי מדינה בכירים יגישו הצהרות הון
דוברות הכנסת, צילום: דוברות הכנסת

שרי הממשלה אישרו לקדם את הצעת החוק, המחייבת חברי כנסת, שופטים ופקידים בכירים בשירות המדינה להגיש הצהרת הון. ההצעה נוגעת לשופטים, מנכ"לים של משרדי הממשלה, פקידים בכירים בשירות המדינה וברשויות המקומיות וכן לקציני משטרה בכירים. עם זאת, הצהרות ההון יישארו חסויות ולא יפורסמו בפומבי.

יוזם ההצעה הוא ח"כ בצלאל סמוטריץ' מהבית היהודי, אליו הצטרפו חברי כנסת מכלל סיעות הבית, ביניהם ח"כ זוהיר בהלול, איציק שמולי, ישראל אייכלר ומוטי יוגב. ביום רביעי הקרוב צפויה ההצעה לעלות להצבעה בכנסת.

ח"כ סמוטריץ' הדגיש כי העובדים בשירות הציבור, בכלל זה חברי כנסת, שרים, שופטים ופרקליטי מדינה, משמשים כשליחים ולכן עליהם "לחזק את המנהל התקין". עוד ציין סמוטריץ', כי הוא מאמין "שצעד זה, יחזק אותנו כחברה ויעזור במניעת אי סדרים וחוסר מנהל תקין בשירות הציבורי במדינת ישראל".

התנועה למשילות ודמוקרטיה שסייעה בהכנת החוק בירכה על אישורו בוועדת השרים לחקיקה ומנכ"ל התנועה יהודה עמרני אמר כי זהו צעד חשוב למאבק בשחיתות. "הסכנה לשחיתות ופגיעה בטוהר המידות גדולה יותר דוקא בקרב הפקידים והשופטים, מכיוון שעבודת נבחרי הציבור גלויה ושקופה ברובה", אמר עמרני והוסיף כי "תיקון החוק יגביר את טוהר המידות בשירות הציבורי ואת אמון הציבור בעובדי המדינה הבכירים".