ב"נעם" לא מורידים את שכר הלימוד ואף קוראים להורים לתרום לרשת

ברשת הפיצו מכתב להורים בו התייחסו בזלזול למאבק ההורים למען הורדת שכר הלימוד ברשתות החינוך הדתיות ואף הזהירו: לא נשתף בפעילויות תלמידים שלא ישלמו את ´תשלומי הרשות´

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 27/08/12 12:53 ט באלול התשעב

ב"נעם" לא מורידים את שכר הלימוד ואף קוראים להורים לתרום לרשת
zeevveez-cc-by, צילום: zeevveez-cc-by

מאבק ההורים למען הורדת שכר הלימוד ברשתות החינוך הדתיות, ממשיך ביתר שאת, חרף מסקנות ועדת דל. ברשת בתי הספר התורניים "נעם - מרחביה" פנו להורים בסוף השבוע שעבר לקראת פתיחת שנת הלימודים השבוע, והתייחסו בביטול למהלכים האחרונים להורדת שכר הלימוד.

"בעת האחרונה נשמעים כל מיני 'קולות' אודות תשלומי ההורים בחינוך בכלל, בהדגשה על החינוך התורני-ציוני במדינת ישראל", נכתב להורים במכתב שנשלח אליהם השבוע על ידי הרשת, להם הוסבר במסמך כי "התקציב איננו מספיק למכלול התוכניות ומגוון הפעילויות בבתי הספר התורניים ועובדה זו מחייבת אותנו, כרשת חינוך תורנית, לשתף אתכם ההורים - הצרכנים - בעלויות החינוך הזה".

במסמך הובהר להורים כי במסגרת הפעילות החברתית-תורנית, הכוללת פעילויות כיתתיות, טיולים, הרצאות וימי עיון, נדרשים ההורים ל"תשלומי רשות" - אותם אסור לרשת לגבות על פי חוק, אך זכותה של הרשת שלא לשתף תלמידים שלא יעבירו את התשלום. בסוג של איום מרומז נכתב להורים: "מחד גיסא אין ביכולתנו לחייב הורה או תלמיד להשתתף בפעילות ולשלם עבורה, אך מאידך יש לדעת ולזכור כי מנהלת בית הספר אינו חייב בשום אופן לשתף תלמיד שלא שילם בפעילות הזו, לא בטיולים, לא בהרצאות ולא בכל פעילות דומה שמטבעה 'עולה כסף'".

ב"נעם" הגדילו לעשות ואף פנו להורים על מנת לגייסם, מעבר לתשלומי ההורים, גם לטובת העברת תרומות למוסדות החינוך של הרשת. "הנהלת הרשת פונה ומבקשת מאוד מהורים שיש באפשרותם, שירתמו, יתרמו ואף יתרימו אחרים כדי לסייענו להתקדם, להתקיים, להתפתח ולצמצם את הפערים התקציביים הקיימים ברשת בכל מוסדותיה", כותבים ברשת "נעם" להורים.

מרשת "נעם" טרם התקבלה תגובה, חרף פניית כיפה.