אנטישמיות בקרית שמונה

אלמונים פרצו לבית הספר דנציגר בקריית שמונה, שרפו תנ"ך וציירו כתובות הקשורות לכת השטן.

חדשות כיפה יאיר פלדמן 31/05/00 00:00 כו באייר התשס

כמה ימים לפני תחילת שנת הלימודים, פרצו אלמונים לבית הספר "דנציגר" שבקריית שמונה, עקרו מזוזה, שרפו ספרי תנ"ך, ושרטטו על הלוח ציורים וכתובות הקשורים לפולחן כת השטן. משטרת קריית שמונה עדיין לא גילתה את מבצעי מעשה הוונדליזם בחטיבת הביניים.

 

"מדובר באירוע חמור שנעשה, ככל הנראה, על ידי נערים במהלך חופשת הקיץ" אומר אמיר גולדשטיין, מנהל בית הספר. "מיהרנו להגיש תלונה למשטרה ואנו נמצאים עם חוקרי הנוער בקשר שוטף. המעשים שנעשו היו פריצה לבי"ס, כתיבת מספר כתובות על לוח אחת הכיתות, מהן עולה כי ייתכן ויש קשר ל'כת השטן', וכמו כן, נמצאו על ידי המשטרה סימנים לכך שבמקום נשרף ספר תנ"ך שהיה באחת הכיתות".

 

איך אתם מגיבים לאירוע?

"מצד אחד, נדאג לטיפול מקצועי ויסודי בעניין ומצד שני, אין סיבה לאבד פרופורציה ביחס לאירוע זה - חמור ככל שיהיה. חקירת המשטרה בעיצומה בשיתוף עימנו. לא למסור פרטים כדי לא לשבש את החקירה. אנו בודקים כיצד למנוע הישנות הפריצה למבנה בית הספר. כיוון שאנו מחויבים לתקני משרד החינוך, אנו בודקים פתרונות מהירים ויעילים".

 

יו"ר ועד ההורים, רוני בן זקן, הגיב כי "לפי נתונים שקיבלתי מהמשטרה החשודים העיקריים בביצוע המעשים הינם תושבי ק"ש שאינם תלמידי בית הספר. ברגע ששמעתי על המקרה זימנתי ישיבת וועד שדנה עם הנהלת בית הספר על האפשרויות להקשות את הפריצה לבית הספר ולהתקין מצלמות אבטחה בשטח בית הספר. מהמידע שקיבלתי מהנהלת בית הספר והמשטרה התרשמתי כי לא מדובר בתופעה, אלא במקרה בודד וראשון מסוגו באזורנו. בהנהלת בית הספר מקיימים שיח עם גופים וגורמים העוסקים בנוער מנותק ומתייחסים בכובד ראש למקרה.  כמו כן, אני מתכוון להקים סיירת הורים שתסתובב במקומות אליהם מגיע הנוער ונעשה כל שאפשר למנוע הישנות של תופעות חברתיות שלא הכרנו עד היום בקריית שמונה".