תלמידים מישראל למדו את מלאכת השיטור משוטרים גרמנים

תלמידי כפר הנוער בהודיות, המשתייכים למגמת השיטור, יצאו לביקור מיוחד בגרמניה ולמדו קצת על פעילות המשטרה המקומית. במהלך הביקור הם גם סיירו במחנה ההשמדה בוכנוולד, שם קראו על סיפורו המיוחד של הרב ישראל לאו

חדשות כיפה משה ויסטוך 02/08/17 15:37 י באב התשעז

תלמידים מישראל למדו את מלאכת השיטור משוטרים גרמנים
בהדרכה במטווח, צילום: כפר הנוער הודיות

תלמידי כפר הנוער בהודיות הלומדים במגמת שיטור חזרו השבוע מסיור לימודי מיוחד בגרמניה, שכלל ביקור במחנה ריכוז ולמידת עבודת המשטרה במדינה.

12 תלמידים אשר לומדים במגמה הייחודית, התארחו בעיר מיינץ שם שמעו הרצאות מפי קצינים בכירים בין היתר של מפכ"ל העיר פרנקפורט הסמוכה, וכן ביקרו במתקני האימונים ובתאי המעצר של המשטרה המקומית. בהמשך הם יצאו לפעילות משטרתית משולבת עם שוטרי העיר.

יש לציין כי תלמידי כפר הנוער המשתייכים למגמת השיטור, לומדים על פעילות משטרת ישראל, עוברים מסדרים יומיים ואף מגדלים בכפר סוסי משטרה. חלקם אף פונה לקריירה משטרתית שמתחילה עם גיוסם למג"ב.

מעבר לפעילות השיטור בגרמניה, ביקרו התלמידים במחנה הריכוז בוכנוולד, שם בגשם שוטף קראו את סיפורו של הניצול הצעיר מהמחנה, הרב הראשי לשעבר הרב ישראל לאו.

התלמידים עם שוטרים גרמנים

התלמידים עם שוטרים גרמניםצילום: כפר הנוער הודיות

"ההשתלמות בגרמניה הייתה מעשירה ומלמדת מאוד", אומר תלמיד המגמה אביגדור לברינוק. "ביקרנו בתחנות המשטרה המקומיות, ראינו תאי מעצר, ביקרנו במוזיאון של משטרת גרמניה, דיברנו עם מפכ"ל משטרת פרנקפורט והכי חשוב היינו במחנה ריכוז בוכנוולד שם ערכנו טקס לזכר הנרצחים בתנאי  מזג אוויר סוערים. עמדנו עם מדי משטרה במחנה בוכנוולד וקראנו את סיפורו של הרב לאו, הניצול הצעיר ביותר מהמחנה. העיניים לא נשארו יבשות".

שימי קרן, מפקד מגמת משטרה הוסיף כי "במסגרת המסלול ללימודי משטרה התארחנו באקדמיה של המשטרה בעיר ויסבאדן, ביקרנו בתחנות משטרה, ראינו מתקני אימונים, עשינו אימוני כושר וביקרנו במחנה הריכוז בוכנוולד". לדבריו, "התלמידים נחשפו לתכנים שאילולא המשלחת, ספק אם היו אי פעם נחשפים אליהם".