מפלס הכנרת: עלייה של סנטימטר נוסף

מפלס הכינרת עומד על מינוס 209.965 מטר מתחת לפני הים, כעת חסרים 116 ס"מ לקו האדום העליון. בהמשך השבוע צפוי להיות מזג אוויר גשום שעשוי לסייע לעליות נוספות במפלס האגם

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/12/20 09:11 כט בכסלו התשפא

מפלס הכנרת: עלייה של סנטימטר נוסף
צילום: דוד כהן/פלאש 90

הגשמים שחזרו אתמול לישראל הביאו לעלייה במפלס הכנרת בסנטימטר נוסף, ומקרבים את המפלס לקו העליון האדום. מרשות המים נמסר הבוקר (ג') כי ביממה האחרונה עלה מפלס הכנרת והוא עומד כעת על  209.965- מטרים מתחת לפני הים.

באזור הכנרת ירדו ביממה האחרונה עשרות מ"מ של גשם, כמות גבוהה ביחס לפרק זמן קצר כל כך, מה שהביא לעלייה במפלס, שבדרך כלל מתחיל לעלות רק לאחר הזרימות הראשונות בנחלי הגולן והגליל, שטרם החלו. כעת, עד לכנרת מלאה חסרים 116 ס"מ בלבד, כשהחורף רק בתחילתו.

חזאי מטאו-טק, נחום מליק, מוסר כי שקע נע לעברינו וגורם באזורינו למזג אויר בלתי יציב. היום, שלישי, יהיה מעונן חלקית, אביך וקר יותר, ינשבו רוחות חזקות. במהלך הבוקר ירדו גשמים מקומיים. בעיקר  בצפון הארץ . לקראת צהרים הגשמים יתחזקו בצפון הארץ, וילוו בסופות רעמים, עם חשש להצפות במישור החוף הצפוני, בפסגת החרמון צפוי שלג. בהדרגה לקראת אחר הצהרים הגשמים יתפשטו למרכז הארץ ובלילה גם לצפון הנגב. קיים חשש להצפות במישור החוף ובשפלה, ולשיטפונות במדבר יהודה וים המלח.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן