בשורה לטסים: זה מה שיקרה היום בנתב"ג

קצת לפני תאריך היעד, ייפתח היום טרמינל 1 בנתב"ג ויעניק שירות בעיקר לנוסעי טיסות הלואו קוסט. המהלך מגיע ברקע עומס הנוסעים ודרישת חברות התעופה | פתיחת הטרמינל עשויה להביא חברות נוספות ארצה ובכך להגביר את התחרות

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/05/24 08:47 יט באייר התשפד

בשורה לטסים: זה מה שיקרה היום בנתב"ג
נתב"ג, טרמינל 1 ייפתח, צילום: Dmitry Pistrov,Shutterstock

בנמל התעופה בן גוריון ייפתח היום (ב') טרמינל 1, זאת לאחר שבחודשים האחרונים עבדו בראשות שדרות התעופה על השמשתו חזרה לטיסות. הטרמינל המחודש ישמש בעיקר את נוסעי טיסות הלואו קוסט ופתיחתו מגיעה בסמוך לתאריך היעד של משרד התחבורה שתוכנן לתחילת חודש יוני.

פתיחת הטרמינל הגיע ברקע הגידול המשמעותי במספר הנוסעים וכהכנה לחודשי הקיץ העמוסים כשגם לדרישת חברות הלואו קוסט הייתה חשיבות בפתיחת הטרמינל. כזכור, מספר חברות דרשו את פתיחתו על מנת שימשיכו להגיע ארצה.

70 אלף נוסעים ביום

בחודשים האחרונים בוצעו ההכנות לפתיחת הטרמינל שכללו גיוס כוח אדם ולהפעלתו המלאה של הטרמינל. על פי נתוני רש"ת, בחודשים האחרונים חלה עליה מתמדת בהיקף הנוסעים לחו"ל וכן נרשמת חזרה משמעותית לנתב"ג של חברות תעופה זרות.

טרמינל אחד, ייפתח בתחילת יוני

טרמינל אחד, נפתח מחדש, צילום: Yossi Aloni,Flash90

על פי הנתונים, במהלך חודשי הקיץ צפויות לפעול בנתב"ג למעלה מ-60 חברות תעופה בינלאומיות שיטוסו ליותר מ-100 יעדים. מספר הנוסעים היומי בחודשי הקיץ צפוי לעמוד על כ-70,000 נוסעים, זאת לעומת כ-35,000 נוסעים בחודשי החורף.

המהלך עשוי להוזיל את המחירים

במהלך עשוי גם להוזיל את מחירי הטיסות מאחר וחברות הלואוקוסט יגבירו את פעילותן בישראל. במהלך החודש שעבר, שלחה חברת הלואוקוסט ריינאייר מכתב חריג להנהלת נתב"ג, בו קראה לפתוח את טרמינל 1 "כדי לאפשר נסיעה בתעריפים נמוכים מתל אביב ואליה". עוד הודיעו כי הטיסות לישראל לא יחודשו עד אז.