במיליארדי שקלים: אושר פרויקט התחבורה הענק

עשרות קרונות חשמליים חדשים נרכשו בעלות של מיליארדי שקלים כחלק מעבודות שידרוג הרכבת. בקרונות החדשים צפויים להיות שדרוגים כגון שולחנות שיותאמו לעבודה עם מחשב נייד, שקעי USB וקרון לאופניים

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/01/24 19:38 יג בשבט התשפד

במיליארדי שקלים: אושר פרויקט התחבורה הענק
רכבת ישראל. ארכיון, צילום: Hadas Parush/Flash90

הרכבת משתדרגת: אושרה תכנית רכש של עשרות קרונות חשמליים בהיקף כולל של כ-1.7 מיליארד יורו. מדובר בתכנית שמטרתה לשפר את השירות הרכבתי וטיפול בעומסי הנוסעים. במסגרת התכנית, נרכשו קרונות חדשים שיוסיפו כ-22 מיליון מקומות ישיבה בחישוב שנתי. הרכש שאושר יכלול רכבות ארוכות שמשפרות את מסוגלות הנסועה של הרכבת, ומאפשרות הקטנה של גודש הנוסעים והצפיפות ברכבות.

שולחנות שיותאמו לעבודה עם מחשב נייד, שקעי USB וקרון לאופניים: השדרוגים החדשים

התכנית החדשה צפויה להגדיל בעשרות אחוזים את קיבולת הנוסעים, תפחית את הצפיפות בשעות השיא, ותשפר את השירות הרכבתי. הרכש שאושר כולל 96 קרונות דו קומתיים מתוצרת אלסטום, ביניהם גם קרונות מרוהטים באופן ייעודי לנסיעה עם אופניים. אלה יאפשרו להאריך את כל הרכבות מסוג זה ל-8 קרונות. כמו כן, מהלך זה יאפשר להוציא מהשירות רכבות חד קומתיות בעלות קיבולת נמוכה יותר בהשוואה לחדשות, והפעלת רכבות בתצורה מיטבית המסיעות למעלה מ-1,200 נוסעים בישיבה.

במסגרת תהליך הקליטה של הקרונועים החשמליים מתוצרת סימנס, ולאחר שהתקבלו התייחסויות הנוסעים ובוצעה עבודת מטה מקיפה, ישודרגו הקרונועים החדשים שיגיעו החל מסוף השנה הנוכחית, יוגדלו השולחנות הקיימים היום לשולחנות עבודה גדולים יותר שיתאימו לעבודה עם מחשב נייד, ישודרגו המושבים, יתווספו שקעי USB וכן שקעי 220 וולט, וכן אופיין קרון אופניים ייעודי בו יוגדל מרווח הפנים, ויותקנו מתקני עגינה לצד אמצעי בטיחות נוספים.