באישור עיריית בני ברק: המטרו יעבור בעיר - כך יתאפשרו עבודות בשבת

אחד מקווי המטרו צפוי לעבור בעיר בני ברק כאשר במסמך רשמי עליו חתומה העירייה, נכתב כי הדבר יביא לעבודות מתחת לאדמה גם במהלך השבת במקרים של פיקוח נפש. במסמך נכתב: "נת"ע תהא רשאית לבצע פעולות חירום בכל עת, לרבות בשבתות"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 18/09/23 13:06 ג בתשרי התשפד

באישור עיריית בני ברק: המטרו יעבור בעיר - כך יתאפשרו עבודות בשבת
המטרו בתל אביב, יעבור בבני ברק, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

לאחר שכבר היו תכנונים לפיהם קו המטרו לא יעבור בעיר בני ברק כחלק מתכנון קווי הרכבת התחתית העתידית, במנהל התכנון צפויים לאשר את אחד מקווי המטרו שיעבור בתוך העיר החרדית, כך פרסמה העיתונאית עמליה דואק ב-"N12". משמעות הדברים הם שבמידה ואכן הקו יאושר, יתבצעו עבודות מתחת לעיר גם בשבתות, כך על פי מסמך רשמי של נת"ע עליו חתמה העיריה.

העבודות - פיקוח נפש בלבד

במסמך נכתב: "עולות חירום או כל פעולה אחרת שעלולה להוות או לגרום או עלולה להיות כרוכה בסיכון בטיחותי העולה כדי פיקוח נפש או שביצוען המיידי מתחייב כדי למנוע נזק שאי טיפול מיידי בו עלול להיות כרוך בחשש לפיקוח נפש נת"ע תהה רשאית לבצע בכל עת לרבות בשבתות ובמועדי ישראל". יחד עם זאת נכתב במסמך כי "תפעל נת"ע לצמצם ככל הניתן את הנראות של הפעולות במרחב הציבורי לשם צמצום הפגיעה ברגשות הציבור".

בני ברק, המטרו יעבור בעיר

בני ברק, המטרו יעבור בעיר צילום: נת"ע - מערכת מטרופולינית להסעת המוניםChaim Goldberg/Flash90,

עיריית בני ברק: "פעילות זו הותרה והותנתה בפיקוח רבני העיר"

בעיריית בני ברק הגיבו ל"חדשות 12" והודו כי אכן ניתן האישור אך כפי שנכתב, רק במקרי חירום: "עבודות המטרו יתבצעו אך רק בימי החול כפי שסוכם בבירור בתנאי ההיתר וצוין במפורש" נכתב. עוד הוסיפו בעירייה: "בהסכם האמור שאושר במועצת העיר ועל דעת רבני העיר שליט"א, הוכנס סעיף המתייחס למציאות של פיקוח נפש העלולה להתרחש באזורי החפירה, ופעולות חירום הנדרשות למניעת חשש פיקוח נפש, ורק פעילות זו הותרה והותנתה בפיקוח רבני העיר הנושא מופיע ברורות בהסכם" נכתב.

מכונת החפירה בפרוייקט

מכונת החפירה בפרוייקט צילום: shutterstock