"הקלה מיידית לתושבי העיר": המנהרה שתחסוך פקקים לירושלמים תיפתח היום

עיריית ירושלים הודיעה כי היום תיפתח לתנועה ההפרדה המפלסית "אשר וינר" שתחסוך לתושבי שכונות דרום העיר את המעבר בדרך חברון הפקוקה. "הקלה מיידית לכל מי שמתגורר, עובד או עובר בשכונות הדרומיות של העיר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/09/23 16:01 כד באלול התשפג

"הקלה מיידית לתושבי העיר": המנהרה שתחסוך פקקים לירושלמים תיפתח היום
המנהרה החדשה, צילום: שי שחר

עיריית ירושלים ומשרד התחבורה הודיעו היום (א') כי הערב תיפתח לתנועה ההפרדה המפלסית החדשה "אשר וינר", אשר תקל על עומסי התנועה בשכונות דרום העיר, ביניהן, ארנונה, ג'אבל מוכאבר וקיבוץ רמת רחל שבדרום העיר.

"הקלה לתושבי ירושלים", ההפרדה המפלסית החדשה

"הקלה לתושבי ירושלים", ההפרדה המפלסית החדשה צילום: שי שחר, באדיבות חברת מוריה לפיתוח ירושלים

מנהרה באורך כ-300 מטרים, מתחת לדרך חברון

ההפרדה נועדה לתת לכלי רכב החוצים ממזרח למערב אפשרות להימנע ממפגש הדרכים בצומת הרחובות אשר וינר ודרך חברון, ציר מרכזי ועמוס תנועתית. כעת הנסיעה במנהרה תאפשר נסיעה ללא עצירה בצומת כפי שהיה עד כה. זהו שינוי תחבורתי משמעותי, שאת השפעותיו ניתן יהיה לראות כבר בימים הקרובים.

במסגרת הפרויקט נבנתה מנהרה שאורכה כ-300 מטרים, והיא תספק שני נתיבי נסיעה לכל כיוון. הפרויקט עתיד להשתלב גם עם תוואי הרכבת הקלה. גם הקו הכחול של הרכבת הקלה יעבור לאורך רחוב דרך חברון, כך שבזכות ההפרדה המפלסית תינתן עדיפות למעבר של הרכבת מצפון לדרום מעל המנהרה, כאשר במקביל רכבים פרטיים ייסעו במנהרה עצמה מתחת לפסי הרכבת.

שני נתיבים לכל כיוון, ההפרדה המפלסית החדשה

שני נתיבים לכל כיוון, ההפרדה המפלסית החדשה צילום: שי שחר, באדיבות חברת מוריה לפיתוח ירושלים

"הקלה מיידית לכל מי שמתגורר ועובד בשכונות הדרומיות של העיר"

מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן בירך על הפרוייקט ואמר כי ההקלה תורגש באופן מיידי: "ההפרדה המפלסית ברחוב אשר וינר שנפתחה השבוע, היא שלב נוסף בשדרוג תשתית הכבישים בירושלים והתאמתה לקווים העתידיים של הרכבת הקלה" אמר, והוסיף כי "הפרויקט יביא להקלה מיידית לכל מי שמתגורר, עובד או עובר בשכונות הדרומיות של העיר, ועם פתיחת הקו הכחול של הרכבת הקלה היא תאפשר תנועה זורמת ללא הפרעה, הן ברכבת והן ברכב הפרטי".