ביישוב יצהר נזרקו אבנים על אמבולנס צבאי שהגיע לטפל באחת מתושבות היישוב

הרכב הרפואי של צה"ל הגיע ליצהר על מנת לטפל בתושבת המקום שסבלה מהתייבשות. מעבר לאבנים הונחו גם דוקרנים בכניסה ליישוב שמנעו מרכב סיור להיכנס. תושב יצהר: "אירוע חמור, אך מאות נערים שגדלו בצל הרדיפה. ויונקים שנאה למערכת"

חדשות כיפה משה ויסטוך 18/06/17 07:28 כד בסיון התשעז

ביישוב יצהר נזרקו אבנים על אמבולנס צבאי שהגיע לטפל באחת מתושבות היישוב
הרכב הצבאי שנפגע מהאבנים, צילום: דובר צה"ל

אמבולנס צבאי הגיע אתמול (שבת) לטפל בתושבת יצהר שסבלה מהתייבשות, אך את פניו קיבלו במטח אבנים. לא היו נפגעים אך נגרם נזק קל לרכב הצבאי.

באירוע אחר הונחו דוקרנים בכניסה ליישוב ורכב סיור צבאי שביקש להיכנס למקום שב על עקבותיו.

בצה"ל הגיבו בחריפות לאירועים ואמרו: "אנו מדגישים כי פגיעה מכל סוג שהיא בכוחות הביטחון הממלאים את תפקידם ומגנים על תושבי האזור הינה חמורה. נמשיך לפעול לאכיפת החוק והסדר ביהודה ושומרון"

מהנהלת היישוב נמסר כי "מדובר באירוע חמור ביותר שאנו מתנגדים לו מכול וכול".

תושב יצהר צבי סוכות ניסה להסביר בדף הפייסבוק שלו שלצד החומרה שבדבר, יש רקע שאותו צריך להכיר. "ארוע חמור ביצהר השבת", הוא כתב אמש, "ככל הנראה נערים זרקו אבנים על אמבולנס צבאי שבא לעזור לתושבת.

האמת שגם אני התעצבנתי מאוד. אבל בעיני חמור הרבה יותר שיש מי שהביאו למצב הזה. לכן חשוב לי לספר את ההקשר המלא. 

בהמשך הוא כתב כי "זהו סיפורן של 2 גבעות. אחת ליד כוכ"ש גבעת הבלאדים, והשניה ליד שילה שנקראה גאולת ציון. אחרי ארועי דומא החליטו בשב"כ שנקודות ההתיישבות הללו סכנה לביטחון המדינה. בשב"כ קיבלו לגטימציה לעשות מה שהם מבינים וכל מי שנחשד אפילו בקטנה בקשר כלשהו לתג מחיר הורחק מנהלית מהאזור או נעצר. ופה מתחיל הטירוף".

לטענתו, "בגבעה נשארו כאלו שהשבכ בפירוש חושב שאין להם שום קשר לתג מחיר. ובכל זאת כנראה חשבו שצריך לגדוע את המקום. כמעט שנה שלמה בכל יום היו פשיטות משטרה על הגבעות הנ"ל. שוטרי המפלג היהודי במחוז ש"י היו שם יותר מבתחנה. הרסו להם שוב ושוב, עצרו הרחיקו, והם נשארו.

הדוקרנים בכניסה ליצהר

הדוקרנים בכניסה ליצהרצילום: דובר צה"ל

סוכות המשיך לטעון כי "במהלך הזמן הורחקו עוד ועוד נערים עד שהאחרונים כבר לא הכירו בכלל את עצורי דומא והחשודים בתג מחיר. חלק מהחדשים תלמידים שלי לשעבר שבאו נטו ליישב את הארץ". 

"חשוב להדגיש", הוא המשיך, "בכל הזמן הזה לא היה שום תג מחיר בארץ. וגם לדעת השב"כ כל מי ששם לא קשור לפלילים. אז למה הציקו ורדפו אותם כל יום??? אפשר ללמוד מהתבטאות של מפקד ביחידה נגד יהודים באחת הפשיטות: 'נילחם עד שנחסל את אחרון "נערי הגוזמבות". (לא הכוונה אלי כמובן. שלי מסורקות תמיד;))


כשבעצם ניצלו את סיפור דומא כדי לחסל את תופעת הקמת הגבעות החדשות בלי תאום.

לאט לאט התחלתי לראות אצל החברה שהכרתי כ"כ טוב שנאה עזה לרודפים ולמי ששולח אותם. כבר לא יכולתי לדבר איתם בהיגיון. הרדיפה נגדם והצורך לנקום הייתה חזקה מכל היגיון. נערים שכאמור מעולם לא היו קשורים וגם לא הכירו מי שהיה קשור לפלילים פתאום התחילו מיידים אבנים, ובהמשך מיוחסות להם גם הצתות רכבים וכו'".

לדבריו, השב"כ הצליח לחסל את 2 הגבעות הללו והנותרים באו לגור ביצהר. הם לא כ"כ הבינו את האיזונים ביצהר, והמשיכו להתנהג כדרכם. הרדיפה המשיכה בפול גז, והיום אפשר לספור את הנשארים על יד וחצי".

סוכות העיד כי הוא "לא מכיר את אירוע האמבלונס היום, אבל מניח שזרקו כנקמה על החזקת חבר שלהם במרתפי השבכ בלי תנאים בסיסיים בזמן שלערבים לא מתייחסים קרוב לכך".

"די בטוח", הוא סיים וכתב, "שהשב"כ יצליח בסוף לחסל את התופעה לטווח הקצר. אבל המחיר.. אוי המחיר. מאות נערים שגדלו בצל הרדיפה. ויונקים שנאה למערכת. אף אחד לא נעלם. וכשיחזרו המורחקים והעצורים הם יהיו יותר ויותר והמעגל ימשיך להסתובב לו.

אם היה סיכוי לדבר בהיגיון עם נערים צעירים שכאלו מגיעים החברה מימר שי וטורפים שוב ושוב את הקלפים. נראה שאין מבוגר אחראי בשטח".