שרי הממשלה ידרשו מנתניהו לראות את מקור תקצוב שיפור התשתיות ביו"ש

על רקע הסיכום בין ראש הממשלה ליו"ר מועצת יש"ע, לפיו יועברו להתיישבות 800 מיליון ש"ח, צפויים שרי הבית היהודי והליכוד לוודא שאכן ההבטחה תתממש

חדשות כיפה משה ויסטוך 29/10/17 10:37 ט בחשון התשעח

שרי הממשלה ידרשו מנתניהו לראות את מקור תקצוב שיפור התשתיות ביו"ש
נתניהו בישיבת הממשלה. ארכיון, צילום: פלאש 90. אוהד צויגנברג

מקור תקציבי להעברת מאות מיליוני השקלים לשיפור התשתיות ביהודה ושומרון, זה מה שצפויים לדרוש היום (ראשון) שרי הבית היהודי והליכוד מראש הממשלה על רקע הסיכום שהגיע בשבוע שעבר עם ראשי מועצת יש"ע.

לפי הסיכום הבטיח נתניהו כי יעביר לטובת עבודות התשתיות, וביניהן סלילת כבישים עוקפים, 800 מיליון שקלים. חלק מראשי הראשויות שהחלו להפגין בשבוע שעבר נגד התנהלות הממשלה בעניין, הביעו ספקות וטענו כי עד שהכסף לא יעבור הם ימשיכו במחאתם.

השרים עתידים לדרוש מראש הממשלה שיסביר ויראה להם מאין הוא מתכנן לגייס את התקציב שהבטיח. במקביל לכך הערב מתכוונים ראשי המועצות והמשפחות השכולות לקיים הפגנה מול בית ראש הממשלה זאת מאחר ולטענתם הם מופקרים מבחינה בטחונית ולא זוכים למענה ככל אזרחי המדינה.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, אמר בשבוע שעבר עם הייודע דבר הסיכום בין נתניהו לאבי רואה: "שבענו הבטחות וספינים. עד שהחלטה על תקצוב לא תעבור בצינורות המקובלים אנחנו נשב פה מול בית ראש הממשלה יחד עם המשפחות השכולות דם תושבינו לא יהיה הפקר".