שרים וח"כים מכל סיעות הקואליציה לנתניהו: אשר בניה בחברון

ביישוב היהודי בחברון מנסים לשכנע את ראש הממשלה להכליל במועצת התכנון הקרובה גם אותם. בנט: "חיזוקו של הישוב היהודי בחברון ע"י ממשלת ישראל הוא צו-השעה". ליברמן: "צריך לחזק את הישוב היהודי בחברון"

חדשות כיפה משה ויסטוך 01/10/17 15:02 יא בתשרי התשעח

שרים וח"כים מכל סיעות הקואליציה לנתניהו: אשר בניה בחברון
קוראים לבניה בחברון. שרי הממשלה ונתניהו, צילום: פלאש 90. עמית שבי

בישוב היהודי בחברון יצאו בסוף השבוע בקמפיין נרחב, שנועד לשכנע את ראש הממשלה בנימין נתניהו, לכלול גם אותם בחבילת אישורי הבניה שמתוכננת לאחר סוכות. אליהם הצטרפו היום (ראשון) גם שרים רבים בממשלה.

בשבוע שעבר נפגש נתניהו עם ראשי מועצת יש"ע ולהם אמר כי לעת עתה לא תהיה בניה משמעותית ביהודה ושומרון על רקע רצונו שלא להביך את הממשל האמריקני שמעוניין לחדש את משא ומתל המדיני של ישראל והפלסטינים.

עם זאת, בישיבת מת"ע (מועצת התכנון העליונה) של המנהל האזרחי צפויות לעלות לאישור תכניות בניית היישוב מגרון וכן 300 יחידות הדיור בבית אל. מעבר לתכניות אלו, אמר נתניהו לראשי ההתיישבות,  ועוד מספר מצומצם של בתים לא יאושרו תכניות בניה נוספות עד להתכנסות המועצה בעוד כשלושה חודשים.

יש לציין כי בין חברי הקואליציה, חברי כנסת ושרים כאחד, ישנה תמימות דעים בנוגע לצורך לבנות ביישוב היהודי בחברון ועל כך ניתן ללמוד מקריאת חלק מהם בישיבת הממשלה שנערכה היום וכן ממספר ציטוטים שחלקם אף נכנסו לקמפיין של אנשי חברון.

בנט ונתניהו בכנסת

בנט ונתניהו בכנסתצילום: פלאש 90. יונתן סינדל

שר החינוך נפתלי בנט, אמר בנושא כי "חברון צריכה להיבנות כי זו עיר האבות שלנו. הישוב היהודי בחברון זכאי להרחבה כמו כל ישוב ביו"ש, וכשר החינוך אני גם עומד על כך שילדי חברון זכאים לקבל סוף כל סוף, אחרי שנים של הקפאה, גן ילדים לפי התקן כמו כל ילדי ישראל".

"מעבר לכך, הוסיף בנט, "ההתנהלות הרצחנית והפרובוקטיבית של הרש"פ בחברון, החל ממינוי ראש עיר שהוא רוצח מורשע, שממשיך להתגאות בדמם של 6 הבחורים שהוא-עצמו רצח, והמשך בהובלת ההחלטה החמורה באונסקו - לא יכולה להישאר ללא מענה מצד ממשלת ישראל. חיזוקו של הישוב היהודי בחברון ע"י ממשלת ישראל הוא צו-השעה, ואינני רואה שום הצדקה שלא לאשר את התכנית לעת הזאת".

השר להגנת הסביב לירושלים ולמורשת, זאב אלקין הצהיר כי הוא "תומך בקידום הבניה ברובע חזקיה בחברון ופועל ככל יכולתי כדי להביא לאישור הפרויקט. אישור בניה בישוב היהודי בחברון צריך להיות צעד אלמנטרי ומובן מאליו". לדבריו, "אין שום מקום להפלות את חברון לרעה והכללים שחלים לגבי כלל ההתיישבות חייבים לחול גם שם. בימים אלה, שהישוב היהודי בחברון מתמודד מול ראש עיר פלסטיני שהוא רוצח עם קבלות - צעד כזה הוא צו השעה ממש".

שר התיירות, יריב לוין, התייחס להחלטת אונסק"ו על כך שאין קשר בין העם היהודי לחברון ואמר כי "נוכח ההחלטה החמורה שהתקבלה באונסק״ו בעניין חברון, אין מתנה ראויה יותר לשנה החדשה מהנפקת היתרי הבניה לרובע חזקיה בעיר. אני קורא לראש הממשלה ולשר הביטחון לאשר את השלמת הנפקת ההיתרים ובכך להתחיל את השנה החדשה ברגל ימין".

שר הביטחון אביגדור ליברמן צוטט כאומר כי "צריך לחזק את הישוב היהודי בחברון". השר לבטחון הפנים, גלעד ארדן אמר כי "חברון מסמלת ומוכיחה את זכותנו על הארץ ולכן חובתנו כממשלה לחזק את אחיזתנו בה והדרך הנכונה היא באמצעות עוד בנייה ועוד יהודים שיתיישבו בה". שרת התרבות והספורט, מירי רגב, אמרה כי "השלמת אישורי הבניה בחברון, היא החובה שלנו כממשלה לאבותינו ואמותינו שהתחילו את המורשת היהודית שם ולחלוצי חברון שממשיכים אותה היום".

השר לשירות דת דוד אזולאי

השר לשירות דת דוד אזולאיצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

דברים ברוח דומה אמרו גם נבחרי ציבור שאינם משתייכים לבית היהודי והליכוד. השר לשירותי שת, דוד אזולאי מש"ס אמר כי הוא "תומך בכל לב בהרחבת הישוב היהודי בחברון וקורא לראש הממשלה לאשר את הבניה שם". שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן מכולנו ציין: "שורשי עם ישראל בחברון ויש להרחיב ולחזק את הישוב היהודי בעיר האבות". חברו לסיעה סגן השר מייקל אורן הוסיף כי "זאת תכנית שממתינה לאישור כבר תקופה ארוכה. מדובר בתושבים שגרים בצפיפות לא נורמאלית ובלתי נסבלת ובניית הבתים החדשים לא תשנה מהותית את המצב בחברון. אני בעד תיאום עם הנציגים האמריקאיים אבל התכנית הזו צריכה להיות מאושרת".


ראשי שדולת ארץ ישראל בכנסת חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ' ויואב קיש אמרו כי יש חשיבות לעבור מדיבורים למעשים. ח"כ סמוטריץ': "התמיכה בחברון לא יכולה להישאר רק בדיבורים ובסימפטיה. אחרי שנים רבות שבהן לא נבנו בתים חדשים בחברון הגיע העת לבנות. כאן ועכשיו. ח"כ יואב קיש: "חברון עיר האבות צריכה להיות גם עיר הבנים. אני קורא לאשר את הבניה בחברון כדי לתת לתושבים היהודים בעיר האבות תמיכה לאומית ברורה וחד-משמעית"

ח"כ אורן חזן אמר: "בוחר אני דווקא לצטט מדבריו של דוד בן גוריון, 'ונעשה משגה עצום ונורא אם לא ניישב את חברון, שכנתה וקודמתה של ירושלים, ביישוב יהודי גדול והולך בזמן הקצר ביותר - ראויה חברון להיות אחותה של ירושלים'. דברים שהתאימו אז ובוודאי מתאימים היום!"

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן