רב העיר באר שבע למשפחת רמון: "אל תשרפו את גופתה - למרות בקשתה"

הרב יהודה דרעי שלח מכתב למשפחת רמון ובו קריאה שלא לשרוף את גופתה של אמם - על אף שכך הורתה בצוואתה - כיוון שהדבר מנוגד להלכה היהודית, וטעה בשמה של רונה רמון כשקרא לה 'אורנה'. המכתב עורר זעם רב ברשתות החברתיות ובמערכת הפוליטית על חוסר הרגישות ועל ההתערבות הבוטה בעניינים אישיים.

חדשות כיפה יהונתן קליין 19/12/18 12:31 יא בטבת התשעט

רב העיר באר שבע למשפחת רמון: "אל תשרפו את גופתה - למרות בקשתה"
רונה רמון ז"ל, צילום: arc Israel Sellem /POOL /FLASH90

חוצפה והתערבות בעניינים אישיים, או הבעת דעה הלכתית לגיטימית? הרב יהודה דרעי, רב העיר באר שבע ואחיו של שר הפנים אריה דרעי, שלח הבוקר (ד') מכתב לבני משפחתה של רונה רמון ז"ל, ובו הוא קורא להם להימנע מלשרוף את גופתה - על אף העובדה שכך הורתה בצוואתה

הרב דרעי פותח את המכתב בהבעת תנחומים, אך מפגין בורות מביכה כשטועה בשמה של רונה רמון: "ראשית הנני להביע את תנחומי למשפחה היקרה על פטירת אם המשפחה אורנה ז"ל יחד עם כל בית ישראל הננו כואבים את כאבכם ומשתתפים באבלכם."

ראש הממשלה נתניהו מול ארונה של רונה רמון ז"ל, הבוקר

ראש הממשלה נתניהו מול ארונה של רונה רמון ז"ל, הבוקרצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

בהמשך כתב "הזדעזעתי לשמוע הבוקר בתקשורת כי המנוחה ברוב אצילותה האופיינית ביקשה שלא להביאה לקבורה אלא לשרוף את גופתה כדי למנוע לוויה נוספת וסבל מיותר מבני המשפחה". הרב דרעי מציין כי הדבר מנוגד להלכה היהודית, שאף הורתה במשך הדורות שלא לקיים את צוואתו של מי שהורה לשרוף את גופתו, ועל כן הוא מבקש "בשם רבים מרבני ודייני ישראל ובשם חלקים גדולים בעם, לשקול החלטה זו ולהביע רצונכם לכבד את המנוחה בכבוד הראוי לה, ולהביאה לקבר ישראל, ברגבי האדמה אשר אהבה כל כך וגם הקריבה למענה את היקר לה יותר מכל. ושם תנוח על משכבה בשלום".

מכתבו של הרב יהודה דרעי

מכתבו של הרב יהודה דרעיצילום: ללא

מכתבו של הרב דרעי עורר זעם רב ברשתות החברתיות וגם בקרב אישים במערכת הפוליטית, על ההתערבות של הרב דרעי בפרטיותה של משפחת רמון. ח"כ יואב קיש (ליכוד) כתב בטוויטר: "רצונו של אדם כבודו. יש לכבד את בקשתה האחרונה של רונה רמון. המכתב פוגע ומיותר ואינו מכבד את שולחו".

נזכיר, כי אתמול התייחס הרב יובל שרלו לסוגייה ב'כיפה', אך ציין במפורש כי איננו שופט את רונה רמון אלא מביע עמדה עקרונית ביחס לנושא.