ראש ישיבת הר המור על מצעד הגאווה: "האם יכול להיות שדבר כזה יעבור בלי שהנשמה של עם ישראל תזדעזע?"

בשכונת קרית יובל נערך כינוס מחאה כנגד מצעד הגאווה שצעד היום בירושלים. ראש ישיבת שבי חברון, הרב חננאל אתרוג הדגיש: "הכינוס הזה הוא מחאה. אין כאן תוכחה פרטית כנגד אדם כזה או אחר, אלא מחאה שאנחנו לא שותפים לדבר הזה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/08/17 00:07 יב באב התשעז

ראש ישיבת הר המור על מצעד הגאווה: "האם יכול להיות שדבר כזה יעבור בלי שהנשמה של עם ישראל תזדעזע?"
הרב מרדכי שטרנברג, צילום: באדיבות המצלם

כ-200 מתושבי שכונת קרית יובל והשכונות הסמוכות התכנסו היום אחה"צ בבית הכנסת אוהל אבשלום, בראשות רב השכונה הרב דוד שמחון, לכינוס חירום ומחאה כנגד מצעד הגאווה שעבר היום ברחובה של ירושלים. רבים מאברכי ישיבת 'הר המור' מתגוררים בשכונה בשל הקרבה לבית המדרש.  המתכנסים מחו על הפגיעה בקדושתה של ירושלים, על התרבות הנוראה שמניפה את דגל הטשטוש והבלבול נגד הטבעיות האנושית.

רב השכונה הרב דוד שמחון פתח ואמר : "מול המצעד ברחובות ירושלים, צריך לחזק את התורה. מצעד גאווה צריך לעשות על הקדושה והתורה. בשכונה שלנו ב"ה מוסיפים תורה כל הזמן, רק לפני שבועות אחדים זכינו לסיים ש"ס כאן בבית הכנסת. השיבושים מגיעים בגלל שמתרחקים מהתורה, זה התיקון האמתי לשיבושי הדעות".

בהמשך דיבר ראש ישיבת הר המור, הרב מרדכי שטרנברג . בדבריו הדגיש הרב שטרנברג כי מטרת הכינוס הוא קודם כל פנימי - "ישנה תופעה שאנחנו מתרגלים לדברים, שבאופן טבעי היינו אמורים להזדעזע מהם. הבירור כאן הוא פנימי, צריך להזדעזע. האם יכול להיות שדבר כזה יעבור בלי שהנשמה של עם ישראל תזדעזע?".

עוד קרא הרב שטרנברג לחשבון נפש כללי באומה, והוסיף ורמז לכך שהשתיקה של הרבנים היא אחד הגורמים לציבור להישאר אדיש לנוכח תופעות אלו. הרב הדגיש את האחריות לומר את האמת הלגיטימית הפשוטה ותקף את תרבות סתימת הפיות והאשמת המתנגדים להכרה בלהטב"ים כחשוכים: "כיצד דברים כל כך לגיטמיים ואלמנטרים הופכים לכאלו שצריך להילחם כדי שיהיו לגיטמיים? כיצד כל מי שמעיז להביע את דעתו בפומבי כנגד הלהט"ב מתויג מיידית כחשוך?

 לצערי יש פחד גדול מהאמת, יש בתרבות הזו מחויבות לדבר אחד בלבד – לזכויות הפרט, על כל רצונותיו. שוכחים שיש אמת שצריכה להדריך את החיים, זו התורה".

 הרב הדגיש כי הביקורת והמחאה אינן מופנים לאדם הפרטי, אלא כלפי התופעה – "ההרגשה הנורמלית של רוב הציבור בישראל היא ש"המלך עירום", ודווקא בגלל האהבה הגדולה שלנו לכל אחד ואחת שסובלים, אסור להפוך את הבעיה לנורמה".

הרב חננאל אתרוג, ראש ישיבת שבי חברון אמר: "הכינוס הזה הוא מחאה.  אין כאן תוכחה פרטית כנגד אדם כזה או אחר, אלא מחאה שאנחנו לא שותפים לדבר הזה". 

הרב חננאל אתרוג

הרב חננאל אתרוגצילום: באדיבות המצלם

הרב אתרוג פירט כי ישנם שלושה סוגי אנשים בתחום הזה - מי שהקב"ה העמיד אותו בניסיון, ונתן לו את הכוחות להתמודד, וזכה להתגבר ולהתקדש. יש אמנם אחרים שנכנעו לאתגר, אך אנו מוחים כנגד אלו שמרימים את הדגל שכלל אין בעיה, ומדובר בדבר נורמלי ולגיטימי – "בתוך המאבק הזה יש הרבה אינטרסים ואג'נדות. העולם המערבי הליברלי היטה את הזרם התרבותי לכיוון של תמיכה בתופעה, ועלינו לומר את האמת הברורה מפסק הלכה מפורש של התורה: תועבה – תועה אתה בה". הרב אתרוג הדגיש ש'תעייה' פירושה אובדן דרך, וסיים "אני מצרף את הכאב של כולנו על כל אדם פרטי, ואת מחאתנו על מה שקורה ברחובות ירושלים ברגעים אלו".  

שמוליק ממארגני הכינוס סיכם: "היה חשוב לנו לעשות את הכינוס הזה דווקא בזמן בו מרימים על נס ברחובות ירושלים תרבות שבוחרת לנהוג נגד הבריאות והטבעיות ונגד המשפחה הנורמלית.השמענו קול שרוב עם ישראל מזדהה איתו".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן