"פגע במזיד": כתב אישום נגד פעיל המחאה

פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) הגישה לבית משפט השלום בעיר כתב אישום נגד דן אהרונסון, לאחר שבהמלך הפגנת מתנגדי הרפורמה ניפץ שמשת רכב בו שהו אמא וילדיה

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/09/23 11:51 כא באלול התשפג

"פגע במזיד": כתב אישום נגד פעיל המחאה
שמשה מנופצת, ארכיון, צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90     

פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) הגישה היום (ה') לבית משפט השלום בעיר כתב אישום נגד דן אהרונסון, תושב תל אביב כבן 39, לאחר שניפץ שמשה של רכב חולף במהלך צעדה בלתי חוקית של מתנגדי הרפורמה המשפטית בחודש יולי האחרון. העבירות המיוחסות לאהרונסון הן התקהלות אסורה והיזק בזדון תוך שכתב האישום קובע כי הוא ניצץ את שמשת הרכב בזדון.

המפגינים מול הכנסת, היום

המפגינים מול הכנסת, למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה, צילום: Chaim Goldberg/Flash90

התהלוכה על כביש בגין

מכתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד זהר גיאת עולה כי הנאשם השתתף בהפגנה נגד הרפורמה המשפטית שהתקיימה בירושלים. בשעות אחר הצהריים פרצו מאות מפגינים, ביניהם אהרונסון, לכביש בגין, צעדו על הכביש בתהלוכה עד לכיוון גן סאקר, כשהם חוסמים את נתיב התנועה ומפריעים למעבר כלי הרכב שנסעו במקום.

המפגינים חוסמים את איילון, ארכיון

המפגינים חוסמים את איילון, ארכיון , צילום: המאבק נגד ההפיכה המשטרית

"אז חבט הנאשם עם מוט הדגל שהיה ברשותו"

באותה העת, נסעה באזור אם ושלושת ילדיה הקטינים וניסתה לפלס את דרכה בין המפגינים. בשלב מסוים, חסמו מספר מפגינים את הרכב בגופם ומנעו ממנה להמשיך בנסיעה, בעקבות כך התרחש עימות מילולי בין הצדדים. בעוד הנאשם ביקש מהמפגינים לפנות את הדרך, המתלוננת המשיכה בנסיעתה וחלפה על פני המפגינים. בכתב האישום נכתב "אז חבט הנאשם עם מוט הדגל שהיה ברשותו בשמשה האחורית של הרכב. השמשה התנפצה וחלקי זכוכית התפזרו לעבר המושב האחורי ברכב, בו ישבו שניים מילדיה של המתלוננת".