שוטט בין הבתים של השכונה הירושלמית ותלש מזוזות: צפו בתיעוד

לאחר שגנב מעל 100 מזוזות בליל יום העצמאות בדירות בירושלים, הגישה המשטרה כתב אישום נגד החשוד בגניבה: קצין החקירות: "מדובר במזוזות שחלקן בעלות ערך כספי ורגשי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/05/23 13:53 כ באייר התשפג

שוטט בין הבתים של השכונה הירושלמית ותלש מזוזות: צפו בתיעוד
המזוזות הגנובות, צילום: דוברות המשטרה

משטרת ישראל עצרה את החשוד בשנות ה-40 לחייו בגניבת עשרות מזוזות בירושלים, עם סיום חקירת המשטרה, הוגש הבוקר על ידי התביעה המשטרתית כתב אישום נגד הנאשם במעשה. לאחר מעשיו תועדו במצלמת האבטחה .הבוקר (ה'), הגישה המשטרה לבית המשפט את כתב האישום בגין מעשיו, לצד בקשה לשחרור בערובה כספית ובתנאים מגבילים של מעצר בית.

תיעוד גניבת המזוזות בשכונה הירושלמית 

אותרו למעלה מ-100 בתי מזוזות

מחקירת המקרים ועל פי עובדות כתב האישום שהוגש, בליל יום העצמאות, הגיע הנאשם אל מספר בנייני מגורים שברחובות- לינקולן, קרן היסוד ו-וושינגטון שבמרכז העיר ירושלים, שוטט בין קומות בניינים אלו ובתוך כך, תלש מזוזות רבות ממפתן דירות המגורים ונטל אותם לרשותו תוך שהכניסם לכיס מכנסיו. ביום למחרת, לקראת הצהריים, דיווחו מספר בעלי אותן דירות מגורים על הגניבה ולמקום הוזעקו שוטרי תחנת לב הבירה שהחלו מיד בחקירת המקרים וזיהו את הנאשם בצילומי מצלמת אבטחה.

חמישה ימים לאחר מכן אותר הנאשם בביתו ונעצר על ידי בלשי תחנת לב הבירה. בביתו אותרו למעלה מ-100 בתי מזוזות ומספר דומה של קלפים של מזוזות, שעל פי החשד הנם גנובים. לאחר שחקירת מעשיו של הנאשם הושלמה על ידי חוקרי המשטרה וגובשה תשתית ראייתית נגדו בגין מעשיו, הגישה היום יחידת התביעות במחוז ירושלים את כתב האישום כאמור נגדו בגין ריבוי עבירות של הסגת גבול, גניבה, היזק לרכוש במזיד והחזקת נכס חשוד כגנוב.

המזוזות הגנובות

המזוזות הגנובות צילום: דוברות המשטרה

"מדובר במזוזות שחלקן בעלות ערך כספי ורגשי"

סגן ניצב ליאור בן שלום, קצין חקירות ומודיעין תחנת לב הבירה, סיפר, "מדובר במעשי גניבה לכאורה שביצע הנאשם תוך תעוזה ופגיעה ברגשות דת מאחר ומדובר במזוזות שחלקן בעלות ערך כספי ורגשי רב. אכן, כעבור ימים ספורים הוא אותר בביתו, שם מתחת לספה שבחדרו איתרו הבלשים מספר רב בהחלט של מזוזות נוספות שנגנבו ממקומות שונים. בסופו של דבר, היום הוגש נגדו על ידי התביעה המשטרתית כתב אישום ובקשה להגבלת צעדיו בתקופה הקרובה".