יאיר לפיד: "משפט נתניהו התחיל בהסתה פרועה נגד שלטון החוק"

יו"ר יש עתיד ממשיך במתקפות נגד נתניהו בעקבות דבריו כי "תופרים לו תיק", והפך את משפטו להזדמנות להסתה מול מערכת המשפט. לפיד יוצא גם נגד שותפיו לשעבר גנץ ואשכנזי שבחרו לשתוק על המשפט אמש

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/05/20 14:58 ב בסיון התשפ

יאיר לפיד: "משפט נתניהו התחיל בהסתה פרועה נגד שלטון החוק"
צילום: אליעד גוטמן

חבר הכנסת יאיר לפיד נאם היום בישיבת סיעת יש עתיד-תל"ם כנגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהפך, לדעתו, את המשפט נגדו לבמה היוצאת נגד מערכת המשפט. "מדינת ישראל בסכנה. לא מבחוץ – מבפנים. לא מלמטה – מלמעלה. מראש הממשלה, מהשרים. ישראל השתנתה אתמול. היא כבר לא תהיה אותה מדינה. ראש הממשלה מכהן הועמד אתמול לדין. משפטו לא התחיל בהצגת ראיות. משפטו התחיל בהסתה פרועה נגד שלטון החוק. נגד בתי המשפט. הוא עמד מול בית המשפט והסית. זה ייגמר באלימות. הוא יודע שזה ייגמר באלימות. לא אכפת לו". 

לפיד יוצא נגד ההחלטה של נתניהו שיגיעו שרים וחברי כנסת שילוו אותו ביום משפטו, זאת בתור מטרה לשים את ההסתה, לדבריו, כנגד בית המשפט בעדיפות ראשונה. "ברגע שהוא גרר את שריו לבית המשפט. ברגע שהוא מסית בגלוי את חסידיו. היה אתמול ניסיון הפיכה. מי שהוביל אותו זה נתניהו. ניסה לפגוע במשטרה, בפרקליטות, בבית המשפט, בתקשורת. ניסה לאיים על שופטיו. הביא אתו לבית המשפט את השרים הממונים על אכיפת החוק. את הנציגים שלו בוועדה למינוי שופטים".

לפיד התייחס לשתיקתם של גנץ ואשכנזי ולהנחייה של גנץ לאנשיו "גנץ ואשכנזי לעומתו בחרו אתמול בזכות השתיקה. אחרי כל ההבטחות להגן על מערכת המשפט, גנץ הוציא אתמול הוראה לאנשיו לא לתקוף את נתניהו. לדבר עליו ברכות, בקול חלש ככל האפשר....לפני שבוע, כשהם נכנסו לממשלה הם אמרו: 'לא נקבל התקפה על שלטון החוק'. יש התקפה על שלטון החוק! התקפה איומה, אלימה, חזיתית. מה אתם מתכוננים לעשות בעניין? האם יש איזשהו עקרון שאתם כן מוכנים להלחם עליו?".

יו"ר תל"ם חה"כ משה (בוגי) יעלון, אתקף גם הוא את נתניהו וגנץ בישיבת סיעה: "ימים שחורים עוברים עלינו – תקופת שפל.הנאשם היושב על כסא ראש הממשלה, הגיע אתמול לבית הדין, וניסה להפוך למאשים, כדי לאיים על גורמי אכיפת החוק, להסית נגדם, עד כדי איום על חייהם, תוך כדי הפיכת שקר לאמת, ואמת לשקר. טרגדיה. משבר מנהיגות שלא היה כמותו במדינת ישראל, מאז הקמתה. והכל בגלל איש אחד, היושב על כסא ראש הממשלה, שהסתבך בפלילים".

עוד אמר יעלון: "נתניהו, אתה הנאשם, אל תנסה לחלוק את אשמתך עם "הימין", הפסק להסית ולשסות, באופן שכבר גרם לאלימות, זה עלול להיגמר ברצח. ציפינו לאמירה ברורה ונוקבת של בני גנץ ואנשיו, כנגד ההשתלחות וההסתה, של הנאשם היושב על כסא ראש הממשלה, כנגד שלטון החוק ושומריו - אז ציפינו... ככה לא בונים חומת מגן לשלטון החוק, ככה לא מונעים מלחמת אחים!"