"היבא יזבק תצהיר כי היא נגד פגיעה בחפים מפשע"

איימן עודה, יו"ר מפלגתה של הח"כית שהוגשה עתירה לפסילתה, מצהיר כי יזבק תצהיר בוועדת הבחירות כי היא מתנגדת לפגיעה בחפים מפשע. נגד יזבק נטען כי הביעה תמיכה במחבלים שהורשעו ברצח יהודים

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/01/20 09:58 כה בטבת התשפ

"היבא יזבק תצהיר כי היא נגד פגיעה בחפים מפשע"
ח"כ היבא יזבק, צילום: הדס פרוש, פלאש 90

"דיברתי עם יזבק, והיא תגיד בצורה ברורה מאוד את מה שהיא מאמינה בו - שהיא נגד כל פגיעה באזרחים". כך אומר הבוקר יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, לקראת הדיון בפסילתה של חברת מפלגתו, ח"כ היבא יזבק, בוועדת הבחירות המרכזית.

כזכור, ח"כ אופיר כץ מהליכוד הגיש עתירה לפסילתה של יזבק, לאחר שפוסטים שפרסמה בעבר בחשבון הפייסבוק שלה הביעו הזדהות עם רוצחי יהודים כמו סמיר קונטאר, ועם ראווי סולטאני, שהורשע בריגול למען חיזבאללה. יזבק צפויה להיפסל על ידי ועדת הבחירות, לאחר שבכחול לבן ובמפלגת העבודה הודיעו כי יתמכו בפסילה, והנושא צפוי לעבור לדיון בבית המשפט העליון.

"מי שמהלל רוצח שפל שרוצץ את גולגולתה של ילדה בת 4 או מחבל למען חיזבאללה שהעביר נקודות אסטרטגיות על מנת לטווח בנו בטילים, ודאי שלא יכול לייצג את מדינת ישראל בכנסת ישראל", אמר ח"כ אופיר כץ, שהגיש את בקשת הפסילה.

השאלה שתעמוד על הפרק היא האם הצהרה של יזבק נגד פגיעה באזרחים - אם אכן תגיע, כפי שמבטיח עודה - תספיק לבית המשפט העליון כדי לדחות את הפסילה הצפויה בוועדת הבחירות.