סקר חדש: איחוד הימין בראשות שקד -12 מנדטים

בסקר חדש עולה כי במידה ואיילת שקד תעמוד בראש מפלגות הימין הן יזכו ל-12 מנדטים, ואילו הליכוד ייחלש ל- 28 מנדטים בלבד

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/07/19 20:33 יג בתמוז התשעט

סקר חדש: איחוד הימין בראשות שקד -12 מנדטים
צילום: הדס פרוש, פלאש 90

סקר של מכון מדגם של ערוץ 12 מעלים כי אם הבחירות היו מתקיימות היום מפלגת הליכוד תקבל 31, וכחול לבן תקבל 30 מנדטים בלבד- ירידה משמעותית של שתי המפלגות הגדולות מהבחירות האחרונות.  

בהמשך הרשימה נמצאות יתר המפלגות, רובן על מספר חד ספרתי: הרשימה הערבית המשותפת, שעדיין לא ברור אן יצליחו להתאחד- 11 מנדטים, ש"ס- 7 מנדטים,ליברמן מצליח להכפיל את כוחו מהבחירות האחרונות עם 10 מנדטים, יהדות התורה נשארת עם 8 מנדטים, הימין החדש 5 מנדטים, העבודה לא מצליח לצבור כוח, למרות כניסתו של עמיר פרץ לתפקיד היו"ר ונותרת עם 6 מנדטים, מרצ, איחוד הימין וברק נמצאים קרוב לאחוז החסימה עם 4 מנדטים בלבד. 

במפת הגושים נראה כי אף אחד לא מצליח להרכיב ממשלה, כאשר הימין עם 40 מנדטים, החרדים עם 15- סך הכל 55 מנדטים. לעומתם המרכז שמאל עם 44, הערבים- 11. ליברמן כשובר שיווין עם 10 מנדטים. 

שאלה נוספת בסקר היתה אם הבחירות היו מתקיימות היום, ומפלגות "איחוד מפלגות הימין" כולל "עוצמה יהודית" ו"הימין החדש" היו רצות ביחד בראשות איילת שקד, יתר המפלגות, כולל המפלגות החדשות, המתמודדות בבחירות הקרובות לכנסת, ללא שינוי, עבור איזו מפלגה היית מצביע?

כחול לבן עומד על 30 מנדטים, הליכוד ממשיך לרדת ל- 28, איחוד מפלגות הימין + הימין החדש 12 מנדטים, הרשימה המשותפת יציבה עם 11 מנדטים, ישראל ביתנו לא מאבדת מכוחה ונותרת עם 10 מנדטים, יהדות התורה 8 מנדטים, ש"ס 7 מנדטים, העבודה 6 מנדטים,
מרצ וישראל דמוקרטית עם 4 מנדטים בלבד. 

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה ישנו פער משמעותי של 12% כאשר ראש הממשלה נתניהו מקבל 40%, ואילו בני גנץ, יו"ר כחול לבן עומד על 28% בלבד. 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן