הרבנים מכחישים את האולטימטום: "לא היה ולא נברא"

בעקבות הפרסום כי רבנים בציונות הדתית הציבו אולטימטום לנפתלי בנט, לפיו אם הוא רוצה להצטרף לאיחוד מפלגות הימין עליו לחזור בו מתמיכתו בגיוס בנות דתיות לצה"ל, הרבנים ששמותיהם הוזכרו מכחישים בתוקף את הפרסום

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/07/19 13:28 ו בתמוז התשעט

הרבנים מכחישים את האולטימטום: "לא היה ולא נברא"
נפתלי בנט, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

היה או לא היה אולטימטום? באתר ynet דווח היום (ג') כי שורת רבנים בציונות הדתית מציבים אולטימטום ליו"ר הימין החדש, נפתלי בנט, לשעבר יו"ר הבית היהודי, לפיו הם יסכימו לאיחוד שלו עם הבית היהודי, בתנאי שיפסיק לעודד שירות נשים בצה"ל.

על פי הפרסום, בין הרבנים שהציבו לבנט את האולטימטום נמצאים רב העיר צפת הרב שמואל אליהו, הרב דוד פנדל ראש ישיבת שדרות, והרב חיים גנץ, ראש ישיבת 'מעלה אליהו' בתל אביב.

מייד לאחר הפרסום יצאו כל הרבנים בהכחשות מיידיות לדברים. הרב שמואל אליהו כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "לא היה ולא נברא". גם הרב דוד פנדל והרב חיים גנץ הכחישו בתוקף כי הם קשורים לאולטימטום כזה. יש לציין שאתר ynet הסיר בהמשך את שמות הרבנים מהכתבה.

"יש לי הרבה נקודות הסכמה עם בנט ויש גם נקודות מחלוקת", כתב הרב אליהו. "לא הצבתי אולימטום כי אני לא משתתף במשא ומתן. בהחלט קראתי לצירוף ולאיחוד בין כל הכוחות כי אחדות גם בימין וגם בשמאל. בשביל מה לריב אם אפשר להסתדר. 
בהחלט יש לי דעה מאוד ברורה בנושא גיוס נשים. אבל אין לזה קשר למו"מ הפוליטי. אם יהיה לי מה לומר לא אומר אותו בעיתון. בקיצור, הפרסום הזה הוא ממש פייק.

"למי היה אינטרס לפרסם את הפרסום הזה?" שואל הרב אליהו, "עלו בדעתי כמה שמות. לא רוצה לחשוד בכשרים".

 הרב שמואל אליהו

הרב שמואל אליהוצילום: רוני חי

בתגובה כתב בנט בחשבון הטוויטר שלו: "גאה בחיילות צה"ל".

כזכור, הבוקר פורסם כי שרת המשפטים לשעבר, איילת שקד, מנסה לקדם איחוד כולל במפלגות הימין שמימין לליכוד, איחוד שיכלול גם את נפתלי בנט וגם את עוצמה יהודית. אך המכשול העיקרי בדרך לאיחוד היא התנגדות גורמים בציונות הדתית לנפתלי בנט.

בשיחה עם כיפה לפני מספר שבועות הסבירו גורמים בכירים בציונות הדתית כי קל להם לקבל את שקד על פני בנט. "בנט הוא לא דתי כמונו", אמרו, ברמיזה על הפן ההלכתי של יו"ר הבית היהודי לשעבר. מצד שני, שקד, שלא מגדירה עצמה כלל כאישה דתייה, מתאימה יותר לאנשי הציונות הדתית, מכיוון שכאמור, אין לה כוונות לבצע שינויים בכל מה שקשור לנושאים של דת ומדינה. הציונות הדתית יודעת שאיילת שקד תהיה נאמנה יותר למשפיעי הציונות הדתית בנושאים שחשובים להם. זאת אומרת שאיילת שקד תקשיב, או לפחות לא תפריע לרבנים, לשמור על הצביון היהודי של מדינת ישראל.

באותן שיחות סגורות עם הגורמים הבכירים, ניתן היה לראות את הסלידה העמוקה, כמעט תיעוב, כלפי מי שעד לפני פחות משנה היה השליח שלהם בכנסת ישראל, נפתלי בנט. אחד הרבנים סיכם זאת טוב בשיחה עם חדשות כיפה כשאמר על בנט: "מותר למי שנכשל ללכת הביתה. זה לא אסון גדול".