הכדור עובר לליברמן: מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל אישרה את פשרת נתניהו

"אם ליברמן יסכים, יש ממשלת ימין עוד הערב"- כך אמר בכיר בליכוד לאחר שהרבנים החרדים נתנו את הסכמתם למתווה שהציע נתניהו לחוק הגיוס. ישראל ביתנו: "אין בכוונתנו לוותר על עמדתנו העקרונית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/05/19 19:55 כא באייר התשעט

הכדור עובר לליברמן: מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל אישרה את פשרת נתניהו
ליברמן ונתניהו, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל אישרה את מתווה חוק הגיוס, אותו הציע נתניהו. אולם ליברמן מסרס לפשרה שהציע ראש הממשלה. בכיר בליכוד: "אם ליברמן יסכים, יש ממשלת ימין עוד הערב". 

ארבעה ימים לפני פקיעת המועד להרכבת הממשלה, נתניהו זימן אליו את כל ראשי סיעות הקואליציה. כולם הסכימו להגיע , למעט ליברמן- שעדיין מתבצר בעמדתו ביחס לחוק הגיוס. מוקדם יותר היום (א') הציע ראש הממשלה פשרה לחוק הגיוס המבוסס על העקרונות והנתונים של הצבא. 

ישראל ביתנו השיבו להצעת נתניהו בשלילה: "ההזמנות הערב למפגשים אישיים אצל רה"מ, כמו גם ההודעה ממועצת גדולי התורה עשר דקות לפני מהדורות הערב - אלו שני צדדים של מהלך אחד שנועד להפעיל לחץ על ח"כ ליברמן. תכליתו של המהלך היא להפיך את האשמה על ח"כ ליברמן ועל 'ישראל ביתנו' כאשמים בבחירות חוזרות לכנסת. בכל אופן ההצעה שלנו מונחת על השולחן, פרסמנו אותה ברבים ואין בכוונתנו לוותר על עמדתנו העקרונית".

בתוך כך, כל שרי מפלגת הליכוד קיבלו הודעה בה הם מתבקשים להיות מחר (ב') במליאת הכנסת להצבעה על פיזור הממשלה: "הינכם מתבקשים להיות מחר בשעה 16:00 במליאה להצבעה על חוק פיזור הכנסת. הנוכחות חובה אין קיזוזים ואין העדרויות", לשון ההודעה.