בישראל ביתנו החליטו: מפסיקים את המו"מ הקואליציוני

במפלגתו של ליברמן קיבלו החלטה לא להיפגש עוד עם צוות המשא ומתן הקואליציוני של הליכוד, מאחר וכל דרישות המפלגה ידועות ואין יותר במה לדון. אמש פרש ליברמן את תנאי המפלגה לכניסה לממשלה

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 14/05/19 08:40 ט באייר התשעט

בישראל ביתנו החליטו: מפסיקים את המו"מ הקואליציוני
ליברמן ונתניה. פיצוץ במו"מ, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בדרך לפיצוץ או תרגיל במו"מ? במפלגת ישראל ביתנו החליטו שלא לקיים יותר פגישות משא ומתן עם הליכוד, במסגרת המשא ומתן הקואליציוני לכניסה לממשלה. כך דווח הבוקר (ג') ב'כאן'. במפלגתו של ליברמן אומרים כי כל הדרישות של המפלגה ידועות לליכוד, וכל עוד לא יועבר מסר כי הדרישות הללו התקבלו על ידי הליכוד, אין טעם לשבת לשיחות.

אמש הודיע יו"ר המפלגה ליברמן בפתח ישיבת הסיעה כי לא ייפגש עם ראש הממשלה בנושא, מאחר והדרישות ידועות לו, ומנה חמישה תנאי סף לכניסה של ישראל ביתנו לממשלה:  1. הכרעה במקום הסדרה בעזה. 2. העברת חוק הגיוס כפי שעבר בקריאה ראשונה בכנסת הקודמת. 3. ביטול בדיקות הד.נ.א. של הרבנות הראשית לקביעת יהדות. 4. פנסיות מינימום לגמלאים. 5. ראשות ועדת הפנים לנציג ישראל ביתנו.

זאת בנוסף לשני התיקים אותם דורשים במפלגה, הביטחון והקליטה, עליהם יש הסכמה עם הליכוד. ליברמן הוסיף אמש כי "אני לא מוכן להיכנס לתפקיד שר הביטחון, ובבכל פעם שאחליט לפנות את סוסיא (הפלסטינית) או חאן אל אחמר אני אצטרך אישור של ראש הממשלה. אני לא אהיה שר ביטחון, אם בכל פעם אצטרך להיתקל באובר רולינג של ראש הממשלה".

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן