לפיד על נתניהו: "כניעה, פחדנות, בושה"

ראשי כחול לבן התייחסו בישיבת הסיעה להפסקת האש עם חמאס, ותקפו את התנהלותו של ראש הממשלה. בני גנץ: "עצלנות מדינית". לפיד הוסיף: "תושבי הדרום לא אמורים להיות השכפ"צ של הממשלה. הממשלה אמורה להיות השכפ"צ של תושבי הדרום"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/05/19 15:35 א באייר התשעט

לפיד על נתניהו: "כניעה, פחדנות, בושה"
לפיד וגנץ בישיבת סיעת כחול לבן, צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90

סבב לחימה נוסף בעזה הסתיים, והאופוזיציה חוזרת לתקוף. יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, אמר היום (ב') בפתח ישיבת סיעתו שהתקיימה בכנסת, על הפסקת האש עם חמאס: "הייתי קורא לזה עצלנות מדינית". הוא הוסיף כי "אני מחזק את הצבא שימשיך לתקוף אבל לצדו, הדרג המדיני צריך לעשות את מה שעליו לעשות. הצבא נבחן ברגעי רעש והדרג המדיני צריך להיבחן ברגעי שקט".

גנץ קרא לנתניהו ליזום מהלכים מדיניים: "זה הזמן שלו ליזום מהלכים מדיניים, לרתום מעצמות אזוריות וגופים בינלאומיים ולא לפעול בעצלנות מדינית או חבלה מדינית בכדי שהסבב הבא יהיה רחוק ככל האפשר-ואם אפשר שיימנע בכלל. זה מה שאנחנו נדרוש מממשלת ישראל. נמשיך להיות בשטח, נמשיך לראות מה קורה אתכם, נמשיך לראות ממקום מושבנו מה עושה ממשלת ישראל בעניין הזה".

עמיתו להנהגת המפלגה, ח"כ יאיר לפיד, היה חריף הרבה יותר ותקף את ראש הממשלה. לדברי לפיד, "את מה שעשתה ממשלת נתניהו ביומיים האחרונים אפשר לסכם בשלוש מילים: כניעה, פחדנות, בושה. נתניהו נכנע לחמאס. נתניהו נכנע לג'יהאד האיסלאמי. 690 שיגורים. ארבעה הרוגים. איך נתניהו מגיב? שולח להם עוד מזוודות כסף. אפילו לא התייצב מול המצלמות להסביר לתושבי ישראל מה קרה. מה השיקולים. מסתתר מאחורי הודעות של פיקוד העורף. זו פחדנות".

עוד אמר יו"ר יש עתיד: "נתניהו לא יעשה כלום בעזה. עשר שנים הוא ראש ממשלה. הוא לא יפתור את זה. אז הוא מתחבא. תושבי הדרום לא אמורים להיות השכפ"צ של הממשלה. הממשלה אמורה להיות השכפ"צ של תושבי הדרום".