מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

הצעקות בקבינט הלילי: "לגרור את הגופות במרכז העיר כמו בימי התנ"ך"

ישיבת הקבינט הלילי עלתה לטונים גבוהים במהלך דיון על החזרת גופות מחבלים ערבים ישראלים. גלנט הטיח בשרים: "אני מוותר על הסמכות שלי לקבל החלטות - אתם גם ככה עושים מה שאתם רוצים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/06/24 22:39 ד בסיון התשפד

הצעקות בקבינט הלילי: "לגרור את הגופות במרכז העיר כמו בימי התנ"ך"
קבינט המלחמה, צילום: חיים צח /לע"מ

טונים גבוהים בישיבת קבינט: במהלך ישיבת הקבינט שנערכה אמש (א') עימות חריף התפתח בין שר הביטחון ליתר השרים סביב סוגיית שחרור גופות מחבלים ערבים ישראלים. במהלך העימות טען שר הביטחון: "הסמכות של שר הביטחון היא לאשר החזרת גופות מחבלים. עלתה סוגיה של גופות מחבלים ישראליים, החלטתי להחזיק את הגופה של וואליד דקה ולשחרר 5 גופות של מחבלים אחרים. אלא שהשר בן גביר החליט שהוא מתעלם ממני ונתן הוראה למשטרה לא לקיים".

בן גביר לגלנט: "זו מדינה דמוקרטית"

בן גביר לא נשאר חייב והשיב לגלנט: "זו מדינה דמוקרטית. אני חושב שלשחרר גופות של מחבלים ישראלים זו הפקרות. זה גם פוגע לנו באפשרות לשחרר אותם תמורת חטופים או גופות של חטופים. לא מבין מה הבהלה לרוץ ולשחרר, צריך להחזיק את הגופות".

שרי הליכוד לצידו של בן גביר: "אסור לשחרר שום גופה של ערבי ישראלי"

אז, התערב שר המשפטים יריב לוין ותמה:" לא מבין מה פתאום יש זכות לשחרר גופות? איפה זה נקבע? אסור לשחרר שום גופה של ערבי ישראלי". לצידו של בן גביר נעמדו גם השר אלי כהן שאמר: "לא צריך לשחרר גופות של ערבים ישראליים. נקודה". השרה מירי רגב הוסיפה גם היא: "לא מבינה איך יש לנו חטופים וחטופות ואנחנו נשחרר להם. בוא נחכה לעיסקה".

"לשים את הגופות בעגלה ולגרור אותן במרכז העיר"

מי שנקט במילים החריפות ביותר היה יו"ר הציונות הדתית, השר בצלאל סמוטריץ', שהציע לנקוט בצעד חריג: "צריך לשים את הגופות בעגלה ולגרור אותן במרכז העיר כמו שהיו עושים בתנ"ך למען יראו ויראו". אז, התערב ראש הממשלה נתניהו שפנה לגלנט ואמר: "אין מנוס - לא צריך לשחרר עכשיו גופות מחבלים ישראלים". גלנט, זעם על השרים ואמר במחאה: "אז אני מוותר על הסמכות שלי לקבל החלטות - תחליטו מה שאתם רוצים".