לפיד סוף סוף מדבר על הקריסה: "הטקסט הזה מיועד רק ליש-עתידניקים"

כשהמפלגה שלו נמצאת בשפל היסטורי ובקרוב ייערכו הפריימריז, לפיד פונה לפעילים ומנסה להסביר את התוצאות החלשות בסקרים: "אנחנו יודעים בדיוק מה היינו צריכים לעשות". בהמשך הוא מוסיף: " אני מאמין שבהמשך זה ישתלם לנו ולמדינת ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/03/24 11:33 כח באדר א'

לפיד סוף סוף מדבר על הקריסה: "הטקסט הזה מיועד רק ליש-עתידניקים"
לפיד, כותב למצביעים ולאלה שנטשו., צילום: Yonatan Sindel,Flash90

סקר "מעריב" שפורסם הבוקר העניק למפלגת יש עתיד עשרה מנדטים בלבד. המפלגה שעד לא מזמן הובילה את הגוש של מתנגדי נתניהו, הפכה לגלגל שני כשגנץ תפס את מקומו כמוביל הגוש. אחרי תקופה ארוכה בה לפיד נמנע מלדבר על ההתרסקות בסקרים, הבוקר (ו') הוא כותב לחברי מפלגתו ומסביר איך זה קרה למפלגה וממשיך להביע אופטימיות בנוגע להמשך.

"אנחנו יודעים בדיוק מה היינו צריכים לעשות"

"הטקסט הזה מיועד ליש-עתידניקים" הוא כותב בעמוד הפייסבוק שלו, "רק להם. בחודשים האחרונים נחתכנו בסקרים בחצי. למפלגה פוליטית זו מכה כואבת. היא כואבת עוד יותר מפני שאנחנו יודעים בדיוק מה היינו צריכים לעשות כדי שזה לא יקרה – להכנס לממשלת נתניהו, להוריד את הראש, בעיקר לשתוק".

לפיד, פונה לנשי המפלגה.

לפיד, פונה לנשי המפלגה. צילום: Yonatan Sindel,Flash90

הוא מוסיף וכותב: "אם היינו נכנסים לממשלה, אז אחרי האסון של ה-7 לאוקטובר בנימין נתניהו היה מקבל במתנה קואליציה של 106 מנדטים, הגדולה בתולדות המדינה. במצב כזה המסר לאזרחי ישראל וגם לעולם היה בלתי נמנע: אין בעיה עם נתניהו. הייתי שמח אם היה מישהו אחר חוץ מאתנו שיכול להשמיע את הקול הזה, אבל אין" הוא כותב.

"בחודשים האחרונים אנחנו עומדים בסעיף הזה"

הוא מסיים ומביע תקווה לעתיד: "על הקיר בכל אחד מ-170 המטות שלנו בארץ יש שלט קטן, שעליו כתובה אמנת יש-עתיד. סעיף מס' 1 אומר: 'בכל פעם שיש התלבטות בין טובת המפלגה לטובת המדינה – טובת המדינה קודמת'. בחודשים האחרונים אנחנו עומדים בסעיף הזה, למרות כל הלחצים. אני מאמין שבהמשך זה ישתלם לנו ולמדינת ישראל, מעודי לא הייתי גאה בנו יותר". סיים.