במחנה הממלכתי מתרצים את ההיעדרות מישיבת הממשלה - זאת הסיבה האמיתית

היחסים המתוחים בתוך הממשלה מתגברים ושרי המחנה הממלכתי שוב ייעדרו. לטענם "אין נושאים מהותיים לניהול המלחמה" אך מאחורי הקלעים יש אי הסכמות בנוגע להארכת הכהונה של המפכ"ל ונציבת שב"ס

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/01/24 10:49 כו בטבת התשפד

במחנה הממלכתי מתרצים את ההיעדרות מישיבת הממשלה - זאת הסיבה האמיתית
נתניהו וגנץ, יחסים מתוחים, צילום: Noam Revkin Fenton,Flash90

במחנה הממלכתי טוענים ש"אין נושאים מהותיים לדיון" ולכן הם שוב ייעדרו מישיבת הממשלה היום (א'). אלא שההיעדרות מעידה על המתיחות הרבה בתוך הקואליציה ובייחוד בין ראש הממשלה נתניוה והשר גנץ. במחנה הממלכתי אמרו עוד כי יגיעו כאשר יעלו נושאים הקשורים ללחימה, אך מתחת לפני השטח ישנה סיבה אחרת לגמרי להיעדרות.

הסיבה האמיתית לזעם של המחנה הממלכתי

למרות שהעימות בין נתניהו וגנץ קשור גם בשאלת היום שאחרי המלחמה בעזה ודרישתו של גנץ לנהל דיונים בנושא, מה שגורם למתיחות רבה הוא נושא הארכת כהונתם של המפכ"ל ונציבת שב"ס כפי שדורשים במפלגה. מנגד מתכנן השר בן גביר להביא רק את הארכת כהונתו של המפכ"ל שבתאי ולא את של נציבת שב"ס קטי פרי לה הוא כבר הודיע כי לא יאריך את כהונתה, דבר שגרם לזעם במחנה הממלכתי.

חילי טרופר, תקרית משעשעת

חילי טרופר, מתיחות בקואליציה. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"נכנסנו בגלל טובת המדינה וגם היציאה תהיה קשורה לטובת המדינה"

הבוקר אמר השר חילי טרופר לרשת ב' כי "אני לא יודע עד מתי נהיה בממשלה, אני רק יודע שנכנסנו בגלל טובת המדינה וגם היציאה תהיה קשורה לטובת המדינה. לא יודע להצביע על דבר אחד. קשור מה קורה בצפון, מה קורה בעזה, מה יקרה עם החטופים?".