בלאגן בממשלה: בן גביר לא מאריך את כהונת נציבת שב"ס - במחנה הממלכתי זועמים

ברקע הארכת כהונתו הצפויה של מפכ"ל המשטרה שבתאי, הודיע השר בן גביר לנציבת השב"ס כי כהונתה לא תוארך והאחרונה תקפה בחריפות. ב"מחנה הממלכתי" זועמים ודורשים מנתניהו לבטל את המהלך

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/12/23 21:02 יד בטבת התשפד

בלאגן בממשלה: בן גביר לא מאריך את כהונת נציבת שב"ס - במחנה הממלכתי זועמים
בן גביר וקטי פרי, במחנה הממלכתי זועמים, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר נפגש הערב (ה') עם מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי בנוגע להארכת כהונתו הצפויה. בנוסף, הודיע בן גביר לנציבת שב"ס, רב גונדר קטי פרי כי לא יאריך את כהונתה. הדברים עוררו סערה בממשלה וב"מחנה הממלכתי" זועמים ודורשים מראש הממשלה להתערב ולמנוע את המהלך בזמן המלחמה כשלטענתם מדובר בפרה בוטה של הסכם הכניסה לממשלת החירום שכלל גם הארכת כהונת ראשי מערכת הביטחון.

ההאשמות של בן גביר כלפי הנציבה - והתגובה החריפה

ההחלטה של בן גביר מגיעה בשל מה שהוא מגדיר "חוסר אמון מוחלט, פערים שאינם ניתנים לגישור, ובעקבות כך שהנציבה נמנעה מלממש את מדיניות השר ואף פעלה בניגוד לה". בין היתר טוען בן גביר כנגד פרי: ניהול מו"מ עם מחבלי חמאס על תנאיהם, ההתנהלות בטיפול ראש אירגון הפשיעה כוטייר, והחזרתו לתאו שבוע בלבד לאחר שהתרחשו התפרעויות בבית הסוהר.

מפכ"ל המשטרה

שבתאי, כהונתו תוארך? צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הנציבה עצמה הגיבה לחדשות בחריפות ותקפה את השר: "החלטה לא מפתיעה של שר חסר אחריות המשולבת בטענות מופרכות וחסרות שחר, תלושות מהמציאות וילדותיות המראות את אי הבנתו בשב"ס" כתבה.

מהמחנה הממלכתי נמסר: "החלפת בעלי תפקידים בכירים בכלל, וראשי ארגונים ביטחוניים בפרט, בעת הזו, פוגעת בתפקוד המדינה בעת מלחמה ואינה נכונה. אנו מצפים מראש הממשלה למנוע את הפגיעה הזו בביטחון המדינה ולא לאפשר החלטות משיקולים פוליטיים בניהול המערכה".