רוטמן תובע את גיא פלג במיליון שקלים: "ציטוטי כזב מרושעים"

יו"ר וועדת חוקה הגיש כתב תביעה נגד עיתונאי חדשות 12 לאחר שזה פרסם ציטוט שלו כי "דם הנרצחים בחווארה אדום מדם הנרצחים בעוטף", אשר לפי רוטמן - הוא שקרי ומסולף

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/11/23 11:37 כה בחשון התשפד

רוטמן תובע את גיא פלג במיליון שקלים: "ציטוטי כזב מרושעים"
שמחה רוטמן, צילום: Oren Ben Hakoon/Flash90

חבר הכנסת ויו"ר ועדת חוקה, שמחה רוטמן, הגיש תביעת לשון הרע בסך מיליון שקלים נגד גיא פלג, עיתונאי חדשות 12. זאת בשל ציטוט שפרסם פלג, לפי רוטמן אמר לכאורה כי: "דם הנרצחים בחווארה אדום מדם הנרצחים בעוטף", כשלדברי חבר הכנסת היה שקרי לחלוטין. מלבד פלג, מספר צייצנים שהדהדו את הדברים נתבעו גם. רוטמן הודיע כי כל סכום בו יזכה במשפט, יועבר ישירות לתרומה לעוטף עזה.

כתב התביעה: "בדיוק ההפך ממה שפורסם"

בכתב התביעה של רוטמן, נכתב: "לא רק שהתובע לא אמר דברים אלו, אלא שהוא אמר באופן מפורש, בדיון שנגע לשינוי מדיניות הפרקליטות מהימים האחרונים, שאילו זו הייתה נעשית קודם לכן ניתן היה להציל חיים רבים". עוד נכתב כי, "התובע אמר שדמם של הנרצחים בפיגועי הטרור מהעבר היה בו כדי להצדיק את שינוי המדיניות ודם כל הנרצחים בפעולות טרור נפשעות אדום באותה מידה. בדיוק ההפך ממה שפורסם". רוטמן האשים את פלג ב- "ציטוטי כזב מרושעים שהדעת והנייר אינם סובלים אותם".

גיא פלג |

גיא פלג | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"עלילת דם שקרית ומסיתה"

נזכיר כי מיד לאחר פרסום הדברים בחדשות 12, הגיב רוטמן בתדהמה: "בעודי נמצא בלוויה של חלל צה"ל, שנפל לצד חבריו מכל חלקי האוכלוסייה בישראל, בערוץ 12 טרחו לייצר עלילת דם שקרית ומסיתה, שלא הייתה ולא נבראה. למען הסר ספק, בשום דרך ובשום צורה, לא בשיחות סגורות ולא בשיחות פתוחות, לא נאמר ואף לא נרמז על ידי כאילו דמו של מישהו אדום יותר מדמו של מישהו אחר, ומדובר בשקר מוחלט. מתוך כבוד לחללי צה"ל ולנרצחים בפעולות הטרור, ב-7 באוקטובר וקודם לכן, אין בכוונתי להיכנס למריבות ולפילוגים שחלק מכלי התקשורת מעוניינים בהם".