לוין מחריף את המאבק בחמאס - חוק הטרור יורחב

ועדת השרים לחקיקה אישרה את הרחבת חוק המאבק בטרור כך ששר הביטחון יוכל להכריז על יחידים כפעילי טרור. המהלך יאפשר סיכול יעיל יותר של העברת כספים לחמאס

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/10/23 15:40 יד בחשון התשפד

לוין מחריף את המאבק בחמאס - חוק הטרור יורחב
יריב לוין, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מלחמת חרבות ברזל: שר המשפטים, יריב לוין, ושר הביטחון, יואב גלנט, הודיעו היום (א') כי ועדת השרים לחקיקה אישרה את תיקון חוק המאבק בטרור כך שמעתה יתאפשר לשר הביטחון להכריז בני אדם יחידים כפעילי טרור, בשונה מהמצב הנוכחי בו ניתן היה להכריז רק על ארגוני טרור. מטרתו העיקרית של התיקון, היא לפגוע בדרכי המימון של פעילי הטרור בארגונים השונים, ובארגון החמאס בפרט, המתבססות ברובן על חלפנות כספים של פעילי טרור ברחבי המזרח התיכון.

החוק יאפשר סיכול יעיל יותר של גיוס כספים לטרור

בהצהרתם מסרו השרים כי: "תיקון החוק יחזק את האמצעים המנהליים שניתן להפעיל נגד ארגוני הטרור ופעילי הטרור, ויאפשר סיכול יעיל יותר של ערוצי גיוס, מימון והעברת כספים למטרות טרור". עוד הוסיפו: "הטלת סנקציות פיננסיות על ארגוני טרור ופעילי טרור הוכחה כיעילה ואפקטיבית, כחלק מהמאבק של המטה ללוחמה כלכלית בטרור במשרד הביטחון".

לוין מקדם חוק לשלילת אזרחות ותושבות ממי שעוסק בטרור

כזכור, בסוף השבוע שר המשפטים יריב לוין ושר הפנים משה ארבל סיכמו על קידום שלילת אזרחות נגד המעורבים בהסתה לטרור. השניים סיכמו לקדם תיקון חקיקה אשר יאפשר שלילת תושבות ואזרחות ממי שעוסק בטרור, תומך בטרור, מסית לטרור, או מזדהה עם מעשה טרור .