מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

מלכת ירדן הכחישה את הזוועה - ליברמן דורש מהלך נגדי

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו דרש מהממשלה לזמן את שגריר ירדן לשיחת נזיפה, ולהגיש מחאה חריפה לממשלת ירדן על תמיכה בטרור. ליברמן ציין כי לאחר הטבח בנהריים מלך ירדן התנצל - והגיע לנחם את המשפחות הנרצחים

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/10/23 19:03 יא בחשון התשפד

מלכת ירדן הכחישה את הזוועה - ליברמן דורש מהלך נגדי
ליברמן, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

אחרי ההכחשה הבזויה של מלכת ירדן לזוועות שביצע חמאס בעוטף עזה, יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, תקף את הממשלה על כך שלטענתו, לא הגיבה לדבריה הקשים. בציוץ שהעלה לחשבון הטוויטר כתב ליברמן: "ביום שלישי מלכת ירדן, ראניה אל-עבדאללה, התראיינה לרשת CNN, ואמרה בלי בושה שאין שום הוכחות לטענות של ישראל בנוגע לפשעי החמאס בעוטף עזה. ותגובתה של ממשלת ישראל - שתיקת הכבשים".

"לזמן לשיחת נזיפה את שגריר ירדן בישראל"

יו"ר ישראל ביתנו טען כי חרף היחסים עם ירדן, לא ניתן לעבור על הדברים האלו לסדר היום. "אני מניח שגם בירדן רואים את הרפיסות של ממשלת ישראל ומרגישים שאפשר לחבוט בנו" כתב. בהמשך קרא לנקוט בצעדים מעשיים נגד המלכה: "הדבר המתבקש הוא לזמן לשיחת נזיפה את שגריר ירדן בישראל, ולהגיש מחאה חריפה לממשלת ירדן על תמיכה בטרור מצד בכירי הממלכה" חתם.

ראניה מלכת ירדן

"לזמן לשיחת נזיפה", ראניה מלכת ירדן, צילום: Jordanian Royal Hashemite Court\cc-by sa

ראניה מלכת ירדן: "מדוע הנרטיב תמיד מוטה לצד ישראל?"

בראיון לרשת CNN האשימה ראניה, מלכת ירדן, את כלי התקשורת המרכזיים בעולם במוסר כפול ומובהק. בנוסף, פקפקה ראניה, שנולדה בכווית לערבים מטול כרם, בזוועות האיומות שביצע חמאס בבוקר שמחת תורה, הכוללות עריפת ראשי ילדים.

"נשיא ארה"ב אמר שיש לו ראיות, שהוא ראה ראיות שערפו ראשי ילדים, רק כדי לחזור בו אחר כך כי צה"ל אמר שאין הוכחה לכך. זו הטיית אישוש", התלוננה. "אפילו ב-CNN, בתחילת הסכסוך הייתה כותרת שדיווחה על ילדים ישראלים שנמצאו שחוטים בקיבוץ ישראלי. כשקוראים את זה, זה לא אומת באופן עצמאי. האם תפרסמו משהו שלא אומת שהגיע מהפלשיתנים?".

המלכה הירדנית תהתה בעוז מדוע הנרטיב "תמיד מוטה לצד ישראל? התקשורת וקובעי המדיניות המערביים ממהרים לאמץ את הנרטיבים הישראליים. כשישראל תוקפת, פלשתינים 'מתים', אבל כשישראלים מתים, הם נרצחים בדם קר, אנחנו רואים סבל אנושי מזעזע".