מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

מחבלים ירו טילי נ"ט מלבנון בזמן ביקור ביידן, שסיכם: "עם ישראל חי"

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הגיע לישראל לביקור הזדהות, אולם המתיחות בגבול הצפון עדיין נמשכת כשחילופי אש נרשמו בין ישראל לכוחות חיזבאללה | ביידן על בית החולים שנפגע בעזה: הפנטגון מאשר את עמדת ישראל

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/10/23 16:54 ג בחשון התשפד | עודכן בתאריך 18/10/23 17:00

מחבלים ירו טילי נ"ט מלבנון בזמן ביקור ביידן, שסיכם: "עם ישראל חי"
נתניהו וביידן, היום, צילום: חיים צח /לע"מ

היום ה-12 למלחמת חרבות ברזל: כוחות הביטחון ממשיכים לפעול בעזה ובגבול לבנון שם מתוח במיוחד, בעת שנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן נחת היום (ד') בישראל לביקור הזדהות עם המדינה. ביקורו שהחל בשעות הבוקר כלל מפגש עם קבינט המלחמה המצומצם, עם משפחות החטופים ואף עם רחל מאופקים, שהוחזקה כבת ערובה: "ישראל היא עדיין המקום הבטוח ביותר ליהודים, מבטיח לכם שנעשה הכל כדי שהעולם ידע זאת".

בתוך כך, בעת שהותו בארץ, דובר צה"ל: מחבלים ירו בשעה האחרונה מספר טילי נ"ט לעבר מרחב מנרה ולמרחב ראש הנקרה שבגבול לבנון. צה"ל תקף את מקורות הירי, וטנק של צה"ל השמיד לפני זמן קצר שתי עמדות בשטח לבנון מהן זוהה ניסיון לשגר טיל נ"ט לעבר שטח ישראל. כמו כן, כוחות צה"ל תקפו כעת עמדה ממנה שוגר טיל נ"ט לפני זמן קצר למרחב מטולה. במקביל, זוהה לפני זמן קצר ירי למרחב הר דב, כוחות צה"ל מגיבים באש לעבר מקורות הירי.

גבול לבנון, ישראל תקבל את המתווה?

גבול לבנון,: Ayal Margolin/FLASH90

בהצהרתו המסכמת את הביקור, אמר ביידן כי כשיחזור לארה"ב יבקש מהקונגרס שיאשר העברת סיוע חסר תקדים לישראל: "יהיו לכם מספיק ציוד לכיפת ברזל, ככל שיידרש, כדי להגן על ישראל. יש נכסים צבאיים שלנו באזור".

יחד עם זאת, ביידן הבהיר כי הציבור הפלשתיני אינו חמאס, והודיע: "ביקשתי מהקבינט הישראלי שיאפשרו סיוע, כמובן בתנאי שלא יגיע לחמאס. נעביר מאה מיליון דולר לסיוע לעקורים בעזה".

על הפיצוץ בבית החולים: "לפי מה שראיתי אני מבין שזה נעשה על ידי צוות אחר"

נשיא ארה"ב מבקר בישראל בצל פיצוץ שאירע בבית חולים בעזה, שלפי גורמים עזתיים הוביל למותם של מאות בני אדם. בעוד חמאס האשים את ישראל בתקיפה אווירית, בצה"ל הבהירו באופן חדש משמעי כי מדובר בשיגור כושל של ארגון הטרור הג'יהאד האיסלאמי. ביידן אימץ את הגרסה הישראילית וטען כי מקורות בפנטגון איששו את הדברים.

"אני עצוב מאוד ונרגז בגלל המתקפה על בית החולים", אמר בהצהרה שנשא. "לפי מה שראיתי אני מבין שזה נעשה על ידי צוות אחר ולא על ידיכם, אבל יש הרבה אנשים בעולם שלא בטוחים ולכן אנחנו צריכים להתגבר על הרבה דברים. גם פירוש הדבר שצריך לעודד הצלת חיים כדי לסייע לפלשתינים חפים מפשע".

ביידן בפגישה בישראל

ביידן בפגישה בישראל, צילום: Miriam Alster/Flash90

ביידן: "הם עשו מעשי זוועות שהופכים את דאע"ש למשהו יותר הגיוני"

בפתח ההצהרה שנשא ביידן חזר על הזוועות שביצע החמאס: "המחבלים מהחמאס רצחו יותר מאלף שלוש מאות איש. טבחו. כולל כמה אמריקנים. הם חטפו עשרות אנשים כבני ערובה, כולל ילדים. אי אפשר להבין, אי אפשר להעלות על הדעת". ביידן השווה בין חמאס לדאע"ש: "הם עשו מעשה זוועות שהופכים את דאע"ש למשהו יותר הגיוני".