נתניהו מגנה: "ננקוט נגד מעשים אלה בצעדים מיידיים"

ראש הממשלה התייחס לתיעוד היריקות לעבר נוצרים בירושלים וגינה: "התנהגות פוגענית כלפי מתפללים היא חילול הקודש והיא לא מתקבלת על הדעת. אנחנו ננקוט נגד מעשים אלה בצעדים מיידיים ונחרצים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/10/23 17:55 יח בתשרי התשפד

נתניהו מגנה: "ננקוט נגד מעשים אלה בצעדים מיידיים"
"התנהגות פוגענית", נתניהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בתיעוד שעלה אתמול (ב') לרשת נראים מספר חרדים, חלקם ילדים, יורקים לעבר צליינים נוצרים שהגיעו בימים האחרונים לירושלים. התיעוד הוביל לרעש גדול, חלקו בגלל ציוץ תמיכה של פעיל הימין אלישע ירד. ראש הממשלה נתניהו גינה את הדברים והבהיר כי "יינקטו צעדים מיידים נגד מעשים אלה".

"חילול הקודש, לא מתקבל על הדעת"

בהודעה שפירסם ראש הממשלה בחשבון הטוויטר שלו באנגלית נכתב: "אני מגנה בכל תוקף כל ניסיון לפגוע במתפללים, ואנחנו ננקוט נגד מעשים אלה בצעדים מיידיים ונחרצים. התנהגות פוגענית כלפי מתפללים היא חילול הקודש והיא לא מתקבלת על הדעת". לסיום חתם נתניהו: "נגלה אפס סובלנות כלפי כל פגיעה במתפללים".

שר השיכון: "תופעה מזעזעת"

יו"ר מפלגת יהדות התורה יצחק גולדקנופף, הצטרף גם הוא לשורת הגינויים שפורסמו בתגובה לתיעוד וכתב: "נדהמתי לשמוע על התופעה המזעזעת של תקיפה בשם היהדות כביכול. 'דְּרָכֶיהָ דַרְכֵי נֹעַם וְכָל נְתִיבוֹתֶיהָ שָׁלוֹם'". בהמשך הוסיף שר השיכון: "תורתנו הקדושה מצווה עלינו לנהוג בכבוד כלפי כל אדם באשר הוא, לא משנה מהי אמונתו, דתו או מוצאו". בהמשך כתב: "חובה עלינו לדאוג שיהיה כבוד שמיים מתרבה על ידינו ולא חלילה להפך. אני מגנה את ההתנהגות הנפסדת הזו".

השר יצחק גולדקנופף

"תופעה מזעזעת", השר יצחק גולדקנופף. צילום: Photo by Yonatan Sindel/Flash90