היועמ"שית הודיעה: נגנז תיק החקירה נגד בן גביר

היועצת המשפטית לממשלה הודיעה על גניזת תיק החקירה נגד השר לביטחון לאומי. "לא ניתן לקבוע ברף הנדרש מה היו הנסיבות המדויקות שהובילו לתחילת העימות ולאופן שבו הוא התפתח"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/09/23 20:31 יג בתשרי התשפד

היועמ"שית הודיעה: נגנז תיק החקירה נגד בן גביר
"לא ניתן לקבוע ברף הנדרש מה היו הנסיבות המדויקות", היועמ"שית, צילום: Miriam Alster/Flash90

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה הודיעה היום (ה') על גניזת תיק החקירה נגד השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר. בהחלטה כתבה היועמ"שית: "לא ניתן לקבוע ברף הנדרש במשפט פלילי מה היו, הנסיבות המדויקות שהובילו לתחילת העימות ולאופן שבו הוא התפתח. זאת, בין היתר, כתוצאה של חסר ראייתי בכל הנוגע לרגעיו הראשונים של האירוע, ובשים לב לגרסאות הסותרות של הצדדים בעניין זה".

"נהג שלא כפי המצופה מכל אזרח"

עם זאת, בהכרעתה ציינה מיארה כי השר "נהג שלא כפי המצופה מכל אזרח, בוודאי כמצופה מנבחר ציבור". עוד הוסיפה היועמ"שית כי "ניתוח התשתית הראייתית העלה כי לא ניתן לשלול את טענתו כי חש סכנה ממשית לחייו, וכי אחיזתו בנשק היתה במענה לאיום ולסכנה שחש. בנסיבות אלה, התשתית הראייתית אינה מבססת סיכוי סביר להרשעה בעבירת איומים".

בן גביר, המנכ"ל עוזב

"נהג שלא כפי המצופה מכל אזרח", בן גביר. צילום: Ben Hakoon/Flash90

בן גביר: "הרגשתי מאויים"

כזכור, בשנה שעברה המשטרה פתחה בחקירה נגד יו"ר עוצמה יהודית בעקבות סרטון שהתפרסם ברשתות החברתיות בו נראה בן גביר כאשר הוא מאיים על שני מאבטחים ערבים בנשק שלוף ואומר לאחד מהם: "אתה לא תאיים עליי, אני אטפל בך".

בן גביר טען כי המאבטחים הערבים הם שאיימו עליו והציג את גרסתו: "כאשר החנינו את הרכב התחילו השניים לקלל, עניתי שישתקו ואז הגיעו לעברי בצורה מאיימת תוך שהם מאיימים 'נהרוג אותך', 'נרביץ לך. בשלב זה הרגשתי מאוים ושלפתי את הנשק, כיוונתי כלפי מטה, זה הרגיע אותם לזמן מה. ראיתי מולי שני ערבים שהיו אמורים לאבטח, עם שנאה בעיניים שקיללו ואיימו לפגוע בי ולרצוח אותי".

תיעוד: בן גביר שולף אקדח על מאבטחים ערבים