ראיון אריה קינג חושף: זה התנאי שלי לכניסה לקואליציה של משה ליאון

סגן ראש העיר ירושלים אריה קינג בראיון לקראת הבחירות: "סמוטריץ' החליט להקריב את ירושלים ובוחריה בשביל כל הארץ, הוא עשה טעות והוא ישלם על זה מחיר כבד - אין לנעם סיכוי בלי ריצה איתי" | על הלהט"ב: הדגלים שלהם מכערים את העיר

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 20/09/23 20:08 ה בתשרי התשפד

אריה קינג חושף: זה התנאי שלי לכניסה לקואליציה של משה ליאון
אריה קינג, צילום: כיפה

לקראת הבחירות בעיר ירושלים, ריאיינו את סגן ראש העיר אריה קינג שעומד בראש סיעת מאוחדים. בפתח הראיון שאלנו למה צריכים 4 סיעות דתיות (משה ליאון, נעם, הבית היהודי ומאוחדים) ומה הסיכוי שנראה איחוד של הרגע האחרון.

"למשה לאון אין ברשימה ייצוג לציבור הדתי, לגבי הרשימות האחרות, אני קראתי לכולם להתאחד ופניתי לסמוטריץ' מעוז ובן גביר שרק לפני שנה התמודדו יחד, אם נצליח לשחזר את ההישג מהבחירות שהם קיבלו 40 אלף קולות בירושלים, נגיע לחמישה מנדטים.

לצערי סמוטריץ' החליט להקריב את ירושלים ובוחריה בשביל כל הארץ הוא עשה טעות והוא ישלם על זה מחיר כבד. הוא לא יודע איזה פיגוע הוא הכניס למרכז המפלגה שלו. עם נעם אני עדיין מנהל מו"מ וייתכן שנראה איחוד, אין הרי פער אידיאולוגי, עבדתי על דברים שחשובים לנעם יותר מהם. אין לנעם סיכוי בלי ריצה איתי. לגבי חגית משה, סמוטריץ' הציל אותה".

מה דעתך על הקמפיין של חגית משה נגד החרדים?

עצוב אבל לא פעם ראשונה, גם בבחירות הקודמות היא הגחיכה את המועמדים לראשות העיר עם תחפושת של חרדים, אני גאה בחרדים של העיר הזאת ויש להם הרבה זכויות, נכון שצריך לעמוד על זכויות הציבור הציוני אבל לצאת נגד האחים שלנו? אני נגד זה.

איך היה שיתוף הפעולה שלך עם משה לאון?

יש לי יחסים מעולים, אני מרים אליו טלפון באמצע הלילה והוא יודע שאם אני מתקשר זה בשביל התושבים ובשבילו להציל אותו מגורמים בעירייה שהם נגדו. אני אהיה שחקן החיזוק הטוב ביותר שלו.

דיברת בקמפיין על מאבק בקהילה הלהט"בית, איך זה ייראה?

אני חושב שזאת קהילה קטנה מאוד, רעשנית וקיצונית, לא כולם, יש שם קומץ שהוא מסוכן והבעיה שלי איתם זה שהם חושבים שמגיע להם יותר מאחרים, הם חושבים שמגיעים להם יותר תקציבים ויחס מועדף, הגיע הזמן שהם יבינו שהם תושבים ככל התושבים בעיר.

עד לפני 3 שנים הם תלו דגלי גאווה בכל ירושלים, אני דאגתי לזה שהערייה צמצמה את הדגלים שלהם שמכערים את העיר, רק לאיפה שהם צועדים ושהם יוסרו שעות אחרי הצעדה.

צריך לבטל את המצעד?

כן, זאת הפגנה ולא צעדה. ירושלים היא עיר הקודש, כל הדתות שירושלים קדושה להם הדבר הזה של ללכת נגד בורא עולם זה דבר שפוגע בהם.

מה החזון שלך במידה ותיבחר?

אני בעבר ביקשתי לטפל באיכות הסביבה ואין הרבה בעיר שמכירים כמוני את הנושא שתמיד השמאל ניכס אליו, אני רוצה להציל את יער ירושלים ולטפל בזיהום האוויר, ואני אמשיך ככה. בנוסף, התנאי שלנו להיכנס לקואליציה של משה ליאון הוא שהגיע הזמן שהציבור הדתי לאומי יקבל בתחום החינוך את מה שמגיע לו, מנהל חינוך של הציבור הדתי לאומי, שלא נהיה יותר גלגל עזר של מנהלי חינוך של ציבורים אחרים. אנחנו רשאים לקבל את מה שקיבלו כולם. הציבור הדתי לאומי יקבל מעמד עצמאי במערכת החינוך.