בזמן נאום נשיא איראן: המחאה של ארדן בעצרת האו"ם

שגריר ישראל באו"ם הניף שלט מחאה במהלך נאומו של נשיא איראן איברהים ראיסי במועצת האו"ם - וסולק. "זו חרפה ששגרירים נשארים להקשיב לרוצח המונים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/09/23 08:01 ה בתשרי התשפד

בזמן נאום נשיא איראן: המחאה של ארדן בעצרת האו"ם
גלעד ארדן, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן, הניף שלט במחאה במהלך נאומו של נשיא איראן איברהים ראיסי, וסולק מהאולם על ידי מאבטחים. על השלט נישאה תמונתה של מהסה אמיני, הצעירה שעונתה על ידי משטרת המוסר של איראן בטענה כי לא עטתה חיג'אב כראוי ומתה לאחר יומיים. על השלט שהניף נכתב "לנשות איראן מגיעה חירות עכשיו".

"זו חרפה ששגרירים נשארים להקשיב לרוצח המונים"

"בזמן שהקצב מטהרן נואם באו"ם וזוכה לכבוד מהקהילה הבינלאומית, בחוץ מפגינים מאות איראניים שזועקים וקוראים לקהילה הבינלאומית להתעורר ולעזור להם" אמר ארדן, והוסיף: "זו חרפה ששגרירים נשארים להקשיב לרוצח המונים. לא ייתכן שרוצח עם דם על הידיים מקבל במה כאן באו"ם".

"עזבתי את האולם כדי להבהיר, שמדינת ישראל עומדת לצד העם האיראני" הוסיף. "אני קורא לקהילה הבינלאומית לעצור את הטירוף ולמנוע מרוצחים ומאנטישמיים להגיע ולנאום כאן באו"ם". בחודש שעבר אמר ארדן בראיון לגל"צ כי: "אנחנו הכי קרובים למערכה בלבנון מאז 2006". לדבריו, הוא לא מאמין בכוחו של האו"ם למנוע זאת אך יש מנגנונים שיכולים לשפר את המצב.