ראש השב"כ במענה לחברי הכנסת: זו הסיבה שבן אוליאל נמצא בבידוד

14 חברי כנסת מכל מפלגות הקואליציה פנו לראש השב"כ בדרישה להעברתו של עמירם בן אוליאל לאגף התורני בבית הכלא. במכתב שמסר ראש השב"כ הסביר מדוע הוא נתון בבידוד: "מוסיף להיות מודל לחיקוי לפעילים קיצוניים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/09/23 09:54 כח באלול התשפג

ראש השב"כ במענה לחברי הכנסת: זו הסיבה שבן אוליאל נמצא בבידוד
פנו לראש השב"כ, שקיבל החלטה עוד קודם לכן, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

14 חברי כנסת מכלל סיעות הקואליציה, פנו הבוקר לראש השב"כ, רונן בר, בדרישה להעביר את עמירם בן אוליאל, שהורשע ברצח משפחת דוואבשה, לאגף התורני בבית הכלא. בין חברי הכנסת החתומים על מכתב הפנייה: טלי גוטליב, לימור סון הר מלך, עמית הלוי, יצחק פינדרוס, אביחי בוארון, וקטי שטרית. במכתב הפנייה כתבו: "תנאי הכליאה אינם חלק מפסק הדין של עמירם ואין כל צידוק לנהוג כלפיו בחוסר שוויון משווע, כפי שלא נוהגים כלפי אסירים ביטחוניים".

"מוסיף להיות מודל לחיקוי לפעילים קיצוניים ועומד איתם בקשר"

הבוקר דווח כי עוד בטרם בקשתם של חברי הכנסת, כבר אתמול החליט ראש השב"כ להעביר את בן אוליאל לאגף התורני בראש השנה ויום כיפור, כפי שהיה בפסח. עם זאת, קבע ראש השב"כ כי לאחר החגים ישוב בן אוליאל לתנאי בידוד, כיוון שלדבריו, "בן אוליאל מוסיף להיות מודל לחיקוי לפעילים קיצוניים ועומד איתם בקשר". בתוך כך, דיווח העיתונאי עמית סגל כי כלל אסירי האגף התורני סירבו לשהות בתא יחד עם בן אוליאל.

עצומת החכים

עצומת החכים צילום: צילום מסך

במכתב הבקשה נטען כי מצבו הנפשי של בן אוליאל התדרדר לאחרונה ו-"יש חשש גדול לבריאותו הנפשית והפיזית", עוד צוין כי "בליל הסדר האחרון אושרה לראשונה בקשתו של עמירם לעבור לאגף התורני בכלא ולקיים את מצוות החג. הדבר היה לו למשיב נפש".

עמירם בן אוליאל

עמירם בן אוליאל, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"לא יודע אם הוא רצח או לא רצח"

ברקע מכתב הפנייה שר המורשת, עמיחי אליהו, הטיל ספק בהרשעתו של בן אוליאל בריאיון ל-ynet: "לא יודע אם הוא רצח או לא רצח" אמר השר, והוסיף: "לכן התנאים שלו צריכים להיות כמו של הפרופסור בעכו. לא יכול להיות שנרדוף גינג'ים עם פאות".