"רק חמור לא משנה את דעתו" - האמירה של סמוטריץ' לראשי הרשויות הערביות

לאחר הפגישה הלילית והפשרה שהושגה, ראשי הרשויות הערביות חשפו מה אמר סמוטריץ' בפגישה. על ראש השב"כ: "המגשר. הוא הוביל את השינוי" | באיזה כשל הודה המפכ"ל?

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/08/23 15:14 יא באלול התשפג

"רק חמור לא משנה את דעתו" - האמירה של סמוטריץ' לראשי הרשויות הערביות
סמוטריץ', צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לאחר הפגישה הלילית בה הוחלט על העברת הכספים לרשויות הערביות, מפרגנים ראשי רשויות במגזר הערבי לראש השב"כ, כך חשף כתב "כאן 11" סולימאן מסאוודה. על פי הדיווח, ראשי הרשויות טענו כי ראש השב"כ, רונן בר, הוא שגישר והוביל לסיום המשבר מול שר האוצר סמוטריץ' והעברת 200 מיליון השקלים לרשויות הערביות: "שיחק את תפקיד המגשר. שמע והכיל. הוא הוביל את השינוי".

רונן בר, ראש השב"כ

רונן בר, ראש השב"כ, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

"רק חמור לא משנה את דעתו"

בנוסף, על פי הדיווח, ראשי הרשויות שיתפו כי סמוטריץ' אשר סירב במשך השבועות האחרונים לאשר את העברת 200 מיליון השקלים, "הביע נכונות לעבוד איתנו בחדר הסגור ואמר לנו ש'רק חמור לא משנה את דעתו'. שר הפנים משה ארבל זכה גם הוא לשבחים: "בלעדיו השינוי לא היה קורה. הלך איתנו יד ביד לאורך כל האירוע".

המפכ"ל הודה בכשלי המשטרה בטיפול בפשיעה

על פי הדיווח, מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי הודה בכשלי המשטרה בטיפול בפשיעה הגוברת בחברה הערבית, והבטיח שינוי בתוך חצי שנה בלבד. כמו כן, הסביר המפכ"ל כי המחסור בטכנולוגיה מספקת הוא שמקשה על המשטרה לתפקד בכל הקשור לפשיעה הערבית המשתוללת.

כזכור, במשך תקופה ארוכה התבצר שר האוצר בעמדתו וסירב להעביר כספים שהיו אמורים להגיע לרשויות הערביות. הלילה (א'), בתום הישיבה הוחלט להעביר את הכספים באופן מיידי. במסגרת הפשרה, משרד האוצר יעביר את 200 מיליון השקלים למשרד הפנים שיעביר אותם לרשויות הערביות, בהתאם למנגנונים עליהם תחליט הממשלה.